• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första klocka

pnt

Rolex
2-Faktor
Då har man äntligen införskaffat den första riktiga klockan. Efter idogt läsande här och på andra forum och ställt mig frågan Quartz eller Automatiskt säkert hundratalet gånger föll valet på en Omega Seamaster Professional 300M Quartz i svart utförande. En klassisk, men som jag förstår, kontroversiell pjäs. Årsmodellen är 2010 och jag tror det kan vara den perfekta instegsmodellen för mig med nyfunnet klockintresse. Att valet föll på en Quartz berodde egentligen enbart på min bristande erfarenhet och kände att det var bäst att börja i den ändan. Har dock lovat mig själv att nästa inköp ska bli en Automat! Kanske en Speedmaster? Avslutar med en bild på min nya schweiziska kompis. Håll till godo!

6817e6289ade11e2875a22000aaa0594_7.jpg
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Min första klocka

Grattis till en sjukt snygg klocka!! Min gamla automatare säger Hej! :)
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1364849087582.jpg
    uploadfromtaptalk1364849087582.jpg
    59.9 KB · Visningar: 493

Bodén

Panerai
Grattis! Riktigt fin pjäs det där.

Tycker det är synd att nyblivna klockentusiaster nästan ber om ursäkt för sina första köp. Den klockan du själv gillar är alltid det rätta köpet. :)
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Tack så mycket allihopa! Efter att ha haft klockan i min ägo i ca 10 timmar är jag otroligt nöjd. Kommer sova gott i natt!
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Välkommen till galenskapet, med speedysarna är ju manuella, bara köpa. Bra inkörsport en Smp, forumets mest ägda klocka?
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Kungligt! Prins William, han som gifte sig med Kate. Kör ju samma klocka, dock en blå quartz. Som han enligt uppgift skall ha fått av sin mor.

Onödigt vetande kanske... Välkommen och grattis!
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
slimjim skrev:
Kungligt! Prins William, han som gifte sig med Kate. Kör ju samma klocka, dock en blå quartz. Som han enligt uppgift skall ha fått av sin mor.

Onödigt vetande kanske... Välkommen och grattis!


vilken snål mor han hade, det är ju liksom små potatisar för henne, ge honom någon langematic eller varför inte en valfri patek.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
mrMyagi skrev:
slimjim skrev:
Kungligt! Prins William, han som gifte sig med Kate. Kör ju samma klocka, dock en blå quartz. Som han enligt uppgift skall ha fått av sin mor.

Onödigt vetande kanske... Välkommen och grattis!


vilken snål mor han hade, det är ju liksom små potatisar för henne, ge honom någon langematic eller varför inte en valfri patek.

Madde sportade ju Triwa här om året. Just sayin...
 
Topp