• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första OldSchool paketöppning.

KMS

Rolex
OK, inte min första paketöppning, inte min första klockvisning men, men ändock min första kombo.
Har alltid undrat varför folk tar kort på lådan och sen lådan i lådan och sen lådan i lådan i lådan och sen slutligen klockan i lådan som låg i lådan som låg i lådan. Man vill ju bara slita upp lådan och sola sig i glansen, men why not?

Har länge vart på jakt efter just denna klocka och när jag fick se just denna versionen blev jag förälskad. För ett år sen var den för dyr. Men intresset utvecklas och därmed toleransen för större ekonomiska utsvävningar. :)
Jag har nyligen sålt av lite vintage klockor (fler kommer). Var helt inställd på en Omega eller en Squale eller Doxa osv, något dykarmässigt helt enkelt, eftersom vi går mot regnigare tider...

Men så dök denna upp på min radar igen, lite dålig bild på Ebay annonsen men hur kul är det egentligen att vara säker på vad man får??? Säljaren hade bra betyg och det kändes osannolikt att det skulle vara några egentliga problem så det var ingen sådan gambling egentligen.

Alla borde ju ha en klocka med en krona som logga helt enkelt.
Här kommer med andra ord den extremt långt utdragna paketöppningen.:D

Kassa Iphone bilder jag vet, men jag var ju å andra sidan lite skakis!

Lådan



Lådan



Lådan i Lådan



Lådan ur Lådan



Lådan som låg i lådan som låg i lådan. Inte den kronan på lådan som ni väntat er?



Klockan i lådan



Klockan i lådan



Glycine Airman 18 Royal GMT version på armen
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Stort grattis!
En riktigt trevlig bekantskap, den ser verkligen ut att vara i ett bra skick, hoppas den motsvarade dina förväntningar.
 
  • Like
Reactions: KMS

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Grattis!

Glycine Airman är en klocka med mycket historik. Utseendet är det ju inget fel på heller!
De nya klockorna har bevarat karaktären men ändå blivit mer "moderna"!
 
  • Like
Reactions: KMS
Topp