• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första Omega (sorry, ingen fullständig paketöppning)

Henrik A

Omega
Jag har aldrig ägt någon men har länge spanat på Omega och intresset har pendlat mellan Seamaster Professional, Planet Ocean och Aqua Terra. SMP och PO är fina klockor men föll bort för att jag tycker de är lite för vanliga, åtminstone här i huvudstaden. Efter att ha provat några olika Aqua Terra som på bild sett urläckra (hehe) ut men inte känts helt 100 när de suttit på armen föll även den bort. Speedmaster har aldrig riktigt lockat tills jag insåg att jag har tittat på fel modeller. Efter att nyligen, av en ren tillfällighet, ha provat en viss Speedmaster insåg jag vilken sort jag vill ha och idag anlände nyförvärvet! Kanske inte heller en helt ovanlig klocka men jag är i alla fall sjukt nöjd!

En välbekant låda för många på KS
OQqicQB.jpg


Som innehåller en lika välkänd röd box
EMEoLYo.jpg


Vad gömmer sig under locket?
qjISyHZ.jpg


Naturligtvis, en månklocka!
mbhOarj.jpg


Bort med plasten!
iKvQevS.jpg


Vilka detaljer!
JlSpp4d.jpg


Sitter bra på armen
TE8lExQ.jpg


Det känns som en klocka som kommer behållas länge. Klassisk och tidlös :D
 

Stråkarn

Omega
2-Faktor
Bästa valet! Omegornas Omega om jag får säga det själv. Inte nog med det, den har ju en historia bakom sig!
 

jabla

Sarlacc
Grattis! har alltid gillat speedmaster särskilt vintage men de faller tyvärr bort pga vattentåligheten.
 

Bodén

Panerai
Fick Flashbacks från min senaste paketöppning. Underbar känsla att skåda månklockan inslagen i plast. Grattis! :)
 

Henrik A

Omega
Tack för alla uppmuntrande ord och tack för länken till watchuseek, där fanns mycket inspriation! Jag kommer garanterat komplettera med lite olika band framöver.
 

AgE

Omega
Ser ut som en 3570.50.00? Trevlig klocka, grattis!

Ah, det var det ju också, måste lära mig använda f5
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Grattis! Sproilans också! Föredrar också den klassiska modellen före alla nya Speedos Omega släpper ut.
 
Topp