• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första Omega

Minuteman

Rolex
Har under en tid samlat på mig diverse vintageur, men ännu har jag inte kommit över någon Omega.
Dock dök det upp en intressant annons här på K&S som jag nappade på. :)

Ett spännande kuvert dök upp efter ett par dagar.
uploadfromtaptalk1400824484132.jpg


Box tillhör ju inte vanligheterna när man handlar mögel :)
uploadfromtaptalk1400824547914.jpg


Box och papper! Börjar likna fullset :D
uploadfromtaptalk1400824894873.jpg

En Omega 162.025 från ca 67-68, enligt vad jag kunnat läsa från serienumret.

Innuti tickar ett vackert cal 562 automatverk.
uploadfromtaptalk1400824755092.jpg


Och ett obligatoriskt WS
uploadfromtaptalk1400824807221.jpg


Jag är.mycket.nöjd med min första Omega :)

Tack Hans_Delsbo för en trevlig affär :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Kul att du gillar den! Den är fin, men får som jag sa till dig, ingen handledstid. Däremot finansierade den en klocka som jag velat ha länge och en mögelklocka som ligger hemma och väntar på mig då jag kommer hem idg, utan att jag hehövde belasta klockkontot.

Win-win.
 

Danken

Friends of KS
Kul att du gillar den! Den är fin, men får som jag sa till dig, ingen handledstid. Däremot finansierade den en klocka som jag velat ha länge och en mögelklocka som ligger hemma och väntar på mig då jag kommer hem idg, utan att jag hehövde belasta klockkontot.

Win-win.
Som relativt ny här på KS råkar man ständigt på nya begrepp. "Mögelklocka". :)
 

Minuteman

Rolex
Grattis, snygg och lite ovanligare än de valiga seamaster. Dock tycker jag du ska sätta på ett annat lite tunnare band, och sedan slänga upp lite bilder på när du plockar isär verket! ;)
Bandet är jag själv ganska nöjd med, men jag kommer säkert prova något annat framöver :)
Isärplockningen får vänta lite. Den går ganska bra tidsmässigt, men amplituden är inget vidare (lite drygt 200), så den kommer säkert behöva service ganska snart. Jag lite annat som skall plockas ihop först bara :)

Ibland är man ju som ett barn som plockar sönder de nya leksakerna det första man gör :D
 
Topp