• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första paketöppning

BOTL

Panerai
Som en Ronin, en samurai utan mästare har jag känt mig den sista tiden efter att jag anslutit till forumet men inte haft en vettig klocka.

Det hela började för massa år sen när jag var en ståtlig, vältränad ungtjur som stekte omkring på Gbgs gator 2003 efter att ha köpt en sprillans ny BMW var min andra sak på vill ha listan en fin klocka. Detta sug har kommit och gått under åren och blivit intensivare med vänner kring mig som köpt diverse Rolex, Breitling, Hublot och AP men från sug till besatthet när frugan och jag småfulla på fransktkolsyrat var på väg till ett av mina favorithandlare med cigarrer, skarp som hon är frugan säger hon "ser du Breitling skylten"? 2 butiker bort ligger det en Breitling AD och för att runda av historian det blev ett spontanköp på en Bratte till frugan. Av alla klockor denna tvåvåningsbutik hade fastnade jag för En Aerospace Evo med Professional III länk och tungsten urtavla. Pengarna räckte inte till då jag skulle köpa cigarrer för motsvarande en 64900 och egentligen inte nu heller som student men vem fan har det stoppat.

Igår skulle jag hämta lite cigarrer i Sthlm och tänkte passa på att kolla på lite klockor, Pratade med Jens om han hade tid att ansluta och ge mig lite råd och tips. Innan jag drar säger min ÄLSKADE fru, hittar du den där Breitlingen du ville ha till ett vettigt pris köp den...tveka inte! Glad och nykär som jag kände mig efter en sån kommentar pep jag iväg till tåget och 2 timmar senare stod Jens och jag på Franks ur med ägaren och kollade på klockor. Den jag vill ha fanns inte men en med svart urtavla, vad han än visade för andra klockor så var ju jag fast. Jag frågade om den med tungsten urtavla och direkt ringde de upp Breitling och kollade om den fanns i lager, jag blev meddelad att han kunde ha den här till imorgon, kontrade med har du den här till 15:00 köper jag den. DEAL och vi skakade hand på det, lämnade mitt nummer och Jens och jag gick på lunch och en fika, 1,5 timme senare ringer de och klockan är här. In, testa länken som behövde kortas med minsta möjliga del de kunde ta av :D(japp hulkens handleder), klockan på armen och mötte upp Compiss.

Var en mycket trevlig dag med GTG i Uppsala och jag sov med klockan på armen igår (första gången i mitt liv jag bär ett smycke under natten, inte en vigselringen är på).

Lite info om klockan :(Jag hoppas ni har överseende med mina brister i kunskap i presentationen. Har gjort så gott jag kunnat men rätta mig gärna så jag inte gör om samma fel)
Vattentät till 100 m
4 års gångtid på batteri och programmering av kalender lcd-displayen som har funktioner som larm, analog12/24h visning, sekundvisare, datum, stoppur, 2 tidzoner.

Detta är en superquart som innebär att den får visa 15 sekunder +/- per år. Lite info om hur detta funkar.

Klockan väger 46,7 gram och är otrolig bekväm att bära för mig.
som är ovan med juveler på armarna. Armbandet, låset och boetten är i titanium med en borstad finish som ger den ett varm utseende och lite diskret.
43mm och 10,8mm hög.

Passar mig och min klädstil utmärkt, jag är supernöjd.

Tack för att du läste detta och tack alla för det varma mottagandet jag har fått på forumet och alla råd och tips.
DSC03700.JPG
DSC03703.JPG
DSC03704.JPG
DSC03705.JPG
DSC03706.JPG
DSC03707.JPG
DSC03710.JPG
 

hollow123

Rolex
Kul att äntligen få köpa något man suktat efter länge! Grattis till en riktigt fin klocka och gråt ej floder när du får första "dingen" ;)
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Kul läsning! Grattis till klockan, måste vara skönt att äntligen ha den på armen :)
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Härlig berättelse! Bara att gratulera till en ball klocka. Vill själv testa en aerospace nån gång.
 

BOTL

Panerai
Det känns fantastiskt, känns så stiligt och manligt med en fin klocka (självklart minst lika fin på en kvinna).
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Riktigt läcker modell! Tror bestämt att man måste skaffa sig någon slags aerospace :) Grattis!!
 
Härligt story, kul att du fått den på armen till slut - grattis!
Håller med om att det är en av de skönaste klockorna att bära, titan i kombo med den där länken ger en fantastisk känsla.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Föredömlig första paketöppning och stort grattis till en riktigt fin klocka! Grym service av Franks att fixa fram klockan så snabbt också.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Du har gjort en finfin entré på forumet! Välkommen och stort grattis till en riktigt cool klocka :)
 

JEK

Cartier
Grattis och inspirerande läsning! Håller själv på för fullt att bestämma mig vad jag ska inhandla. :)

PS
inhandlade en av de lagrade rommarna (diplomatica reserva) du tipsade om i ngn annan tråd. God var den!
 

BOTL

Panerai
Inte än, idag. Den cigarr jag ska röka måste jag ha tid till.. blir superpremium :D
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Ser riktigt bra ut! Har svårt att föreställa mig känslan av <50g på en klocka som ser så robust ut. Ballt!
Hoppas den förgyller dagarna, grattis!
 
Topp