• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första panerai!

Schullan

Breitling
Hej! Klockfantast som nu är helt insnöad på Panerai och framförallt de med vita tavlor.. Har kikat runt ganska mycket men känner att jag behöver lite stöttning i mitt letande efter nästa pjäs som ska införskaffas! Jag vill ha gärna ha en Luminor (ej ett krav), 44mm, 42 funkar, kraven är vit tavla, fullset, ca 50k i budget. specs är inte hugget i sten, gillar verkligen small seconds, power reserve, open caseback osv men smakar det så kostar det ju såklart! Men vad har jag då för alternativ? 003, 113 är väl ungefär det jag hittar
 
Senast ändrad:

Alarik

Audemars
2-Faktor
Utbudet av pannor med vit tavla är som du märkt begränsat.
Det är redan från början svårt att hitta EN panna som har alla önskemål och det blir absolut inte lättare när 95% av utbudet försvinner då de kommer ha mörk färg på tavlan.

003 och 113 är grymma!
Sedan har du ju 114 men framförallt- Varför inte kika på 561 och 563 De har ”8 dagars-verket”. Det är väl inte direkt supervackert att titta på visserligen.

Andra modeller som 630, 660, 775 etc har inte skruva case back och bara 100m WR vilket är lite tråkigt.

Det finns ett par till men då sticker det i pris.
Personligen hade jag kört på 113, 114 och 003.
 

David71

Rolex
2-Faktor

Här finns några vita, kolla annars på Watchbase.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Instämmer med föregående, watchbase är bäst att söka dig fram på vad du vill ha. Vi hjälper sen gärna till att verifiera klockor du vill köpa, men kan inte direkt komma med tips vad du ska köpa - det vet bara du själv.

ta gärna frågor i den allmänna panerai tråden nästa gång :)
 
Topp