• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första "riktiga" klocka.. Köphjälp - Omega

Vilken första-klocka tycker Du att jag ska välja?

  • Omega Speedmaster Professional

    Röster: 38 48.1%
  • Omega Speedmaster Date

    Röster: 3 3.8%
  • Omega SMP (Cheramic) - Blå

    Röster: 7 8.9%
  • Omega SMP (Cheramic) - Svart

    Röster: 1 1.3%
  • Omega Seamaster Planet Ocean 42mm

    Röster: 10 12.7%
  • Omega? Haha, klart grabben ska ha en Rolex (Submariner) såklart!

    Röster: 22 27.8%
  • Annat - skriv i tråden

    Röster: 7 8.9%

  • Totala väljare
    79

Damoon

Breitling
Tack för alla tips!
Ju mer man funderar, desto svårare blir det :).. Aqua Terra ska jag se till att få klämma på!

Rolex har ju även de intressanta modeller, tex Explorer som folk är inne på. Och IWC hade jag helt glömt bort! Men känns som att det står mellan SMP, Speedy eller Aqua Terra.. AT och Speedyn växer mer och mer i mina ögon..
(Helst skulle man ju vilja ha allihopa samtidigt! :D)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Du kan ju testa en Speedy igen. Men en för stor klocka är alltid en för stor klocka. Känner du att den är för stor så köp inte.
Det suger att ha en för stor klocka på armen.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Jag började med SMP-C i våras och följde upp med en AT för några veckor sedan. Båda är mycket trevliga klockor, men om jag var tvingad att välja en av dem, så skulle det vara AT:n.
 

Icaras

Rolex
Det finns väl en dammodell av Aqua Terra på 36mm? Om den finns med samma tavlor som 38.5 så är det ju ett alternativ, troligtvis billigare också ;)
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Alla är väldigt bra val.

Personligen tycker jag SMP. en bra allaround klocka som funkar både på stranden och till kostymen. Skulle säga speedmastern, men vattentätheten tillåter inte srandlif eller fuktiga aktivitetet. bra andraklocka.
 

Damoon

Breitling
Alla är väldigt bra val.

Personligen tycker jag SMP. en bra allaround klocka som funkar både på stranden och till kostymen. Skulle säga speedmastern, men vattentätheten tillåter inte srandlif eller fuktiga aktivitetet. bra andraklocka.
Är lite inne på ditt spår.. Om nu speedyn knappt tål vattenstänk är det ett minus, helt klart. Trevligt utseende annars!
 

Pistol_Pete

Panerai
En Datejust på Jubileelänk och plexiglas såklart.
Vintage Rålyx :)

Annars en Omega AT.

Lycka till med köpet, ska bli kul att se vad det blev till slut.
 

Rogjan

Breitling
Hej, jag slår ett slag för begagnat och den modell jag har själv, Omega SMP 2254.50. Klassiker, fortfarande prisvärd. Alternativt GMT-modellen 2234.50, också snygg.
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Omega så är det AT alla dagar i veckan, finns en variant i Forum Nacka som är grym vet tyvärr inte ref
 
Tack för alla tips!
Ju mer man funderar, desto svårare blir det :).. Aqua Terra ska jag se till att få klämma på!

Rolex har ju även de intressanta modeller, tex Explorer som folk är inne på. Och IWC hade jag helt glömt bort! Men känns som att det står mellan SMP, Speedy eller Aqua Terra.. AT och Speedyn växer mer och mer i mina ögon..
(Helst skulle man ju vilja ha allihopa samtidigt! :D)
Uppdatera oss frekvent. :)
 

Damoon

Breitling
David Eriksson Som det ser ut nu är rankingen som nedan, Seamaster 300M Diver har jag tappat lite för..
Kommer inte riktigt överens med länkens utseende, gillar t.e.x Subbens länk bättre.

Står lite i valet och kvalet mellan att spara någon månad extra, eller inte..
Hur som helst har jag inte varit och provat klockor fler gånger, detta måste såklart göras.

Rankingen ser just nu ut som följande:

1. Submariner 114060/14060M - Snygg oavsett outfit, håller värdet väl och är en riktig klassiker. Lite för vanlig?
Kan inte slita blicken från den.. Funderar på om det är värt att kliva på en sådan dyrgrip direkt :cigar:

2. Seamaster AT - Sjukt snygg. Passar alla outfits. Nackdel - ganska dyr, i klass med Subben. :rolleyes:
3. Speedy - Prisvärd, speciellt begagnad. Nackdel: Tål ju inte vatten!!!111 :bored:
4. Seamaster 300M Diver - Min första kärlek, men var det bara en kort förälskelske tro? :p
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
David Eriksson Som det ser ut nu är rankingen som nedan, Seamaster 300M Diver har jag tappat lite för..
Kommer inte riktigt överens med länkens utseende, gillar t.e.x Subbens länk bättre.

Står lite i valet och kvalet mellan att spara någon månad extra, eller inte..
Hur som helst har jag inte varit och provat klockor fler gånger, detta måste såklart göras.

Rankingen ser just nu ut som följande:

1. Submariner 114060/14060M - Snygg oavsett outfit, håller värdet väl och är en riktig klassiker. Lite för vanlig?
Kan inte slita blicken från den.. Funderar på om det är värt att kliva på en sådan dyrgrip direkt :cigar:

2. Seamaster AT - Sjukt snygg. Passar alla outfits. Nackdel - ganska dyr, i klass med Subben. :rolleyes:
3. Speedy - Prisvärd, speciellt begagnad. Nackdel: Tål ju inte vatten!!!111 :bored:
4. Seamaster 300M Diver - Min första kärlek, men var det bara en kort förälskelske tro? :p


Låter som om du har bestämt dig:)
 

Damoon

Breitling
Några månader senare och äntligen sitter klockan på min handled.. Det blev en 114060 - och jag är förälskad! :D Tack till MrRolex för en trevlig pratstund och snabb affär!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    141.5 KB · Visningar: 88
  • image.jpg
    image.jpg
    134.2 KB · Visningar: 85
  • image.jpg
    image.jpg
    121.6 KB · Visningar: 88
Topp