• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första riktiga klocka

Nrobedal

Omega
Har äntligen fått tag i min första riktiga klocka och kan inte släppa blicken från armen. Det tar emot att behöva ta av sig klockan för att sova, antagligen precis som det ska kännas.
Det började med att jag köpte en Daniel Wellington för att senare få en Gant klocka i studentpresent och nu två år senare sitter jag här med min första Rolex som jag köpte av en mycket trevlig säljare här på forumet.

Som nybörjare är det ett fantastiskt bra forum med mycket trevligt folk som alltid hjälper till när man har frågor, tack alla.

Vad tycker ni?

Rolex Datejust med en grå tavla 1603 från 1974.

2Qw6lQt.jpg


usNxykT.jpg
 

Fiffi

Omega
2-Faktor
Vuxenpoäng på den & Snyggt med tvåton länk. Mocka eller Nato är som att springa runt i pjamas, Ok hemma men inget man springer runt i Morristown med!
 

Nrobedal

Omega
Vuxenpoäng på den & Snyggt med tvåton länk. Mocka eller Nato är som att springa runt i pjamas, Ok hemma men inget man springer runt i Morristown med!

Stort tack, har ett nato band som jag använt men känns lite precis som du säger att man tappar själva poängen med klockan, många verka tycka 2-tone länken är lite sådär men jag tycker den gör sig rätt bra där, utan någon större kunskap :)
 
Topp