• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första riktiga klocka

Songer

Omega
Jag har gått och funderat i flera månader på ett klockköp.
Det har vandrat mellan Rolex och Omega och andra märken.
Trodde att jag ville ha en Datejust, men jag tyckte den var något för liten och något för dyr då den inte var "perfekt"
Så äntligen idag köpte jag min första riktiga klocka, då menar jag ett riktigt märke och en gedigen modell.
Har tidigare kört lite billigare Seikoklockor och annat, som visserligen har varit helt OK men inte haft det lilla extra!
Det föll på en Omega Seamaster Aqua Terra 38,5mm ref 231.10.39.21.03.001 Skyfall
Denna har ett co-axial 8500 urverk i, och är därför en aning tjockare än det äldre 2500 urverket.
Klockan hittades via en här på forumet. så den köptes beg f2f i Stockholm idag.
Jag är en OWG så den kommer få mycket wrist time!
Är supernöjd med köpet och med klockan!

Nästa inköp blir en Rolex DJ, då jag hoppas att de släpper en 38-39mm version i år som det ryktas!

Bjuder på lite bilder nedan!


bild3.jpg bild1.jpg bild2.jpg

Tack för alla tips här på KS!
 
Senast ändrad:

Gurgel

Cartier
Vad är du ute efter då? Speedmaster?
Alltså, det är ju urverket i sig som lockar. Men absolut, visst bör man ju ha en speedmaster, just den måste inte nödvändigtvis ha 9300 verket. Men jag vill veta att jag har en klocka med ett av världens bästa urverk. Vilket ju är jäkligt töntigt. Bäst att tänka på något annat en stund....
 

jabla

Sarlacc
Grattis!
Fin klocka men jag tror du även kan bli nöjd med en 36mm DJ på länk. Prova när du har möjlighet, finns säkert någon i Västeråstrakten som kan ställa upp över en fika.
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Jag har gått och funderat i flera månader på ett klockköp.
Det har vandrat mellan Rolex och Omega och andra märken.
Trodde att jag ville ha en Datejust, men jag tyckte den var något för liten och något för dyr då den inte var "perfekt"
Så äntligen idag köpte jag min första riktiga klocka, då menar jag ett riktigt märke och en gedigen modell.
Har tidigare kört lite billigare Seikoklockor och annat, som visserligen har varit helt OK men inte haft det lilla extra!
Det föll på en Omega Seamaster Aqua Terra 38,5mm ref 231.10.39.21.03.001 Skyfall
Denna har ett co-axial 8500 urverk i, och är därför en aning tjockare än det äldre 2500 urverket.
Klockan hittades via en här på forumet. så den köptes beg f2f i Stockholm idag.
Jag är en OWG så den kommer få mycket wrist time!
Är supernöjd med köpet och med klockan!

Nästa inköp blir en Rolex DJ, då jag hoppas att de släpper en 38-39mm version i år som det ryktas!

Bjuder på lite bilder nedan!


bild3.jpg bild1.jpg bild2.jpg

Tack för alla tips här på KS!
Snyggt! Helt rätt med blå urtavla! =)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till AT'n, kul att du äntligen fick till det. Och det lär inte dröja för än du har en DJ också. Älskar man klockor kan man inte vara OWG, så det så...
 

Songer

Omega
Grattis!
Fin klocka men jag tror du även kan bli nöjd med en 36mm DJ på länk. Prova när du har möjlighet, finns säkert någon i Västeråstrakten som kan ställa upp över en fika.
Har provat, är lite kluven!
Tycker inte 116200 är värd priset man får ge för den då jag inte tycker den är 100%ig
Skulle den varit 2-3mm till så..
 
Topp