• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första Rolex

Alfridsson

Breitling
Goddagens alla klockälskare!

Har funderat ett tag på att ta stunden till fånga då ekonomin ser ljus ut och investera i min första Rolex.

Har kollat runt lite och blivit smått förtjust i en Rolex Oysterdate Precision.
Något liknande dessa bilder:
image.png

image.jpeg

Tar gärna emot tips om ni har bättre förslag på en första Rolex och råd eller hänvisningar kring vad som är viktigt att tänka på.
Hade tänkt mig en klocka under 15 lax.

Tack så länge!
 
Gå upp lite till så finns det mer att välja på 20-25k , kolla chrono24 och tänk på att servicebehov kan vara aktuellt. Helt rätt att köpa klocka dock :) Lycka till
Kan bara instämma. Spara ett tag till, tills du har kanske 22-25k. Då ska du kunna hitta en fin datejust. Just nu kommer du inte få något superkul för de där pengarna i Rolexväg. Annars finns ju Tudor. Där kan du hitta lite roligare saker för 15k.
 

TB12

Cartier
Goddagens alla klockälskare!

Har funderat ett tag på att ta stunden till fånga då ekonomin ser ljus ut och investera i min första Rolex.

Har kollat runt lite och blivit smått förtjust i en Rolex Oysterdate Precision.
Något liknande dessa bilder:
image.png

image.jpeg

Tar gärna emot tips om ni har bättre förslag på en första Rolex och råd eller hänvisningar kring vad som är viktigt att tänka på.
Hade tänkt mig en klocka under 15 lax.

Tack så länge!
Håller med ovan talare, spara och köp något för 20-25. Nästan oavsett jobb(om du nu har ett sånt) så bör du kunna spara 2-5k per månad rätt lätt vilket innebär att du har 1-2 månader på dig att söka runt på olika siter och leta efter den klockan du verkligen vill ha.
 
Topp