• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första Rolle

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
image.jpeg

Denna bil har jag alltså inte köpt och ingen annan bil heller för den delen.

Dock har jag köpt en klocka som efter veckans paketöppningar ligger liite i lä men då det är min första Rolex och ett delmål så väljer jag ändå att viga en tråd åt den. Dock håller jag det kort samt skippar att rabbla refnr då jag inte skulle veta vad jag snackar om ;)

Jag har, sedan jag för länge sedan såg en, velat ha en Blå TT Sub.
image.jpeg

Troligtvis den nyare, keramiska, alltså den till vänster. Dagens prioriteringar gör dock det inte möjligt att införskaffa en sådan just nu så istället tänkte jag att jag ”börjar” med en gammal TT DJ.
image.jpeg

Efter att ha provat några sådana under några GTGs har jag kommit fram till att jag tycker den känns för liten.

Efter ett tags hängande här på KS så öppnades mina ögon för OQ. I och med boettens utformning känns den större än jämngamla DJs trots likadana mått och även den finns i TT utförande. När möjligheten infann sig förra veckan så var det bara att slå till på denna:
image.jpeg


Och självklart obligatorisk WS
image.jpeg


Shout out till @Aurum och @JoberMan för att ni tog er tid och svarade på mina frågor samt till @Ernesto för att du agerade kurir.

Nedan följer kort spec. om modellen, stolt stulet från nätet:
Boett: 36mm i guld/stål.
Armband: integrerad jubilé i guld/stål.
Verk: 5035/5055, batteridrivet.
Årtal: 1979 (första årsmodellen som blev COSC certifierad).
Vikt: 120 gram (nyvägd).
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Grattis! OQ har blivit populärare de senaste åren. När jag köpte min första OQ för 10 år sedan var det inte många som gillade dom.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! TT var ju otippat:) Måste erkänna att du fick mig att börja titta närmare på TT efter senaste GTGn. Nu gick jag dock helt bananas i en annan färgriktning men det kommer senare ikväll.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Så även du trillade dit, min vän;). Är övertygad om att det kommer att bli en blåtavlad TT Sub också. Märkligt vad lika vår smak är....
Grattis på dig!
 
Topp