• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min fru börjar äntligen förstå tjusningen med klockor.

JayJay

Rolex
Rubriken på tråden säger egentligen det mesta. Blev igår eftermiddag minst sagt förvånad när min fru berättade att hon övervägde att börja spara till en lite mer kvalitativ klocka. Var lite roligt för jag märkte att det satt ganska långt inne. Kanske för att hon under de senaste två åren ganska frekvent pikat mig för mitt intresse. Jag har inte låtit mig nedslås av detta utan frågar med ganska jämna mellanrum vad hon tycker om olika klockor och varför. Äntligen har min trägenhet gett lön för mödan. Känns ganska befriande faktiskt.

Naturligtvis undrar ni vad hon börjat kika på (hon erkände att hon faktiskt kollat runt en hel del :D ). De två modeller som intresserar henne mest är tydligen Omega AT och Rolex DJ. Två, enligt min mening, ypperliga alternativ. Hon började också prata om att hon inte bestämt sig för om hon ville ha kvarts eller automat (hon vet alltså vad skillnaden är!) och att Rollen bara fanns som auto (som om jag inte visste :happyhappy: ).

Så till alla er där ute som också jobbar i motvind på hemmaplan: Ge inte upp. vinden kan vända.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
"...min fru berättade att hon övervägde att börja spara till en lite mer kvalitativ klocka."

ALTERNATIV:

"....min fru berättade att hon övervägde att börja tjata på mig om en lite mer kvalitativ klocka."
 

StrawberryFields

Sir Notalot
So+much+win+_8143b925f18b70d810a02501990968a6.jpg
 

JayJay

Rolex
Med hänsyn taget till antalet gillanden i första posten tolkar jag det som att jag inte varit ensam i denna situation. Föga överraskande. Har väl dessutom gjorts ett par trådar på temat förut.
Härligt. Bara att damma av kreditkortet :D
Jag är hyfsat säker på att det är exakt där det kommer sluta. Men först ska jag vänta ett tag o se om suget utvecklas ytterligare. Vi satt nu på morgonen och surfade klockor tillsammans!
 

Pleximannen

Cartier
Klart hon ska ha en automat. Hon kommer bli mer nöjd med det i längden tror jag. De har ju rätt mycket mer personlighet. Kanske rent utav en vintage dj?
 

vekktah

Cartier
Airking. Från typ 90-tal. Absolut snyggaste på en dam. (Om hon inte vill ha fullsize)
Faktum är att av alla klockor jag köpt så var denna till min dam det bästa köpet, njuter varje gång jag ser den. Hon älskar den, hade jag vetat vilken succé det skulle bli hade jag graverat den.

Den gråa tavlan har någon liten % lila i sig i visst ljus. Och i övrigt är proportionerna perfekta. Hade den gått att skala upp hade jag haft en likadan istället för min milgauss.

umarajys.jpg
 

Rivalen

Rolex
Har en bit att vandra innan jag är i din position Jay-Jay, men grattis - alltid roligt när man överbryggar i varandras intressen. :)
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Jag förstår inte varför frugan/flickvännen måste gilla ens hobby? Sedan omega eller rolex klockor, är inte det lite överdrivet för någon som just blivit intresserad i klockor? Det är precis som att köpa en merca sl600 när man just fått körkort, eller blivit intresserad i bilar efter man lirat gt5 eller forza 4.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Jag förstår inte varför frugan/flickvännen måste gilla ens hobby? Sedan omega eller rolex klockor, är inte det lite överdrivet för någon som just blivit intresserad i klockor? Det är precis som att köpa en merca sl600 när man just fått körkort, eller blivit intresserad i bilar efter man lirat gt5 eller forza 4.
Jag ser vad du skriver, men kan för mitt liv inte förstå vad du menar. De flesta med ett nyvunnet intresse vill väl ha det som anses vara bäst? Det dröjer väl ett tåg för de flesta att inse storheten i billiga sovjetiska klockor eller varför ett springdrive verk är coolt.
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Ja, men då får man ju lära sig rätt från början. Att precis ha blivit intresserad av klockor och sedan "slänga" 40 000-100 000 på en rolex eller omega är inte särskillt smart, man eller kvinna, ful eller fin.

OP borde göra sin fruga en tjänst och utbilda henne lite, även om det kanske känns jobbigt med tanken på mannens svaga ställning i sverige :/.
 
Topp