• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min klocka stannar i windern

Pälle

Cartier
Pledge Member
Köpte en windern i början av veckan och satte i min navitimer klockan 1820 måndags, idag hade den stannat vid 1740 och jag har kört på 750 tpd clockwise. Det ska tilläggas att klockan är i behov av service och tappar ca 180 sek per dygn. Min fråga är egentligen om de är pga servicebehov den har stannat eller har den fått för få rotationer eller kan de vara något annat problem? Windern verkar ju funka som den ska och har bara en automatisk klocka för tillfället så kan inte prova med någon annan heller.
Tacksam för svar :)
 

VCalmen

Cartier
Förmodligen servicebehov. En Breitling jag hade stannade i min winder. Det var dock inte pga servicebehov utan helt enkelt pga för få rotationer. Jag kör nu på max och ingen klocka jag har stannar eller sackar efter.
 

Pälle

Cartier
Pledge Member
Förmodligen servicebehov. En Breitling jag hade stannade i min winder. Det var dock inte pga servicebehov utan helt enkelt pga för få rotationer. Jag kör nu på max och ingen klocka jag har stannar eller sackar efter.
Okej ska prova dra upp rotationerna men de känns ju lite meningslöst då klockan tappar tid snabbare än min tjej bränner pengar på "inredningsdetaljer"
 

Amme

Cartier
Prova en polares klocka i windern. Men om den snurrar så kan du dra slutsats att det INTE är pga windern om den är inställd rätt riktning
 
Senast ändrad:

Pälle

Cartier
Pledge Member
De är valjoux 7750 i den men det står att den ska gå medsols men jag hittar inte hur många tpd den behöver men troligtvis så är de nog pga servicebehov
 
Topp