• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min lilla samling

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag tänkte dela med mig av mina finingar som jag införskaffat under det senaste året.

cmov7n0.jpg


Från vänster till höger: Hamilton Pan Europ caliber H31, Christopher Ward C60 Trident Pro, Magrette Moana Pacific Professional, Steinhart Racetimer

Härnäst lutar det åt en orange G. Gerlach Otago eller en Steinhart Aviation Chrono. När pengarna nu vill trilla in.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Hmm, förlåt om jag är negativ men är inte den där Steinhardten väldigt lik Tudor Heritage chronon? När kom den modellen?

Välkommen till Klocksnack och kul att du delar med dig! :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Hmm, förlåt om jag är negativ men är inte den där Steinhardten väldigt lik Tudor Heritage chronon? När kom den modellen?

Välkommen till Klocksnack och kul att du delar med dig! :)

Förlåt om jag är realist, men den är inte i närheten så lik en Tudor som din Dykare är lik en Blancpain FF. Steinharten är för övrigt mer lik en gammal Breitling, minns inte namnet nu, än Tudorn. Och modellen kom i somras. Klockan är 45mm och tämligen tjock.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Förlåt om jag är realist, men den är inte i närheten så lik en Tudor som din Dykare är lik en Blancpain FF. Steinharten är för övrigt mer lik en gammal Breitling, minns inte namnet nu, än Tudorn. Och modellen kom i somras. Klockan är 45mm och tämligen tjock.

Den kom alltså efter Tudorn, hmm.... Nåväl.

Jag har ingen dykare så nu missminner du nog dig!
 

Clocksauce

Cartier
Äh, folk dömmer ut så fort bara dom ser namnet Steinhart,utan att så mycket som att känna på klockorna eller faktiskt göra en grundlig jämförelse.

Steinharten är inte bi-compax som tudorn, dvs en helt annan layout på kronografen. Dessutom har steinharten klassisk daydate istället för datum nere vid klockan 6 som det är på tudorn.
Tudorn har ''dykar-ring'' och Steinharten har tachymeter. Krona, bandhorn, visare, pushers är helt olika.

Tudor har väl inte licens på klassiskt 70tals racingtema?

632670d1370624470t-neue-steinhart-racetimer-steinhart-tudor-vergleich-blau.jpg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Äh, folk dömmer ut så fort bara dom ser namnet Steinhart,utan att så mycket som att känna på klockorna eller faktiskt göra en grundlig jämförelse.

Yes, det var det som jag tänkte gjordes i inläggen ovan.

Jag är inte intresserad av Tudorns stil, Steinharten tycker jag är mycket snyggare och jag gillar storleken... Tudorn är för liten för mig. :)

Jag sätter mig här och väntar på motsvarande kommentarer om de andra tre uren. Det finns mycket att ta av där om man resonerar som så.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Jag tänkte dela med mig av mina finingar som jag införskaffat under det senaste året.

cmov7n0.jpg


Från vänster till höger: Hamilton Pan Europ caliber H31, Christopher Ward C60 Trident Pro, Magrette Moana Pacific Professional, Steinhart Racetimer

Härnäst lutar det åt en orange G. Gerlach Otago eller en Steinhart Aviation Chrono. När pengarna nu vill trilla in.

Kul samlig, hur tycker du att Hamiltonen är? Något wristshot på den?

/Andy7750
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Kul samlig, hur tycker du att Hamiltonen är? Något wristshot på den?

/Andy7750


Jag tycker den är helt fantastisk. Riktigt gedigen och bra kvalitet. Har hört att armbandet till LE-versionen, den blåa Pan Europ:en, är lite crappy, men det här svarta är nog bland de bättre jag har känt på.

RRpzWO1.jpg
 

KMS

Rolex
Balla klockor! Gillar PanEuropen skarpt! Synd på storleken (för min del), har för mig sjuttiotalsvarianten är av mer human storlek:). Kul med lite andra märken! Har faktiskt kollat en del på Magrette oxå, tyvärr är det samma storleksproblem där oxå.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Balla klockor! Gillar PanEuropen skarpt! Synd på storleken (för min del), har för mig sjuttiotalsvarianten är av mer human storlek:). Kul med lite andra märken! Har faktiskt kollat en del på Magrette oxå, tyvärr är det samma storleksproblem där oxå.

Tack! Synd att du känner att de är för stora, jag har motsvarande problem med allt under 42mm och över 45mm. I've found my range... synd att det finns en massa snygga klockor som bara är 40mm.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Jag tänkte dela med mig av mina finingar som jag införskaffat under det senaste året.

cmov7n0.jpg


Från vänster till höger: Hamilton Pan Europ caliber H31, Christopher Ward C60 Trident Pro, Magrette Moana Pacific Professional, Steinhart Racetimer

Härnäst lutar det åt en orange G. Gerlach Otago eller en Steinhart Aviation Chrono. När pengarna nu vill trilla in.


Kör på Otagon. Jag har haft min ett par månader nu, och den blir bara bättre och bättre.

ygyzatyj.jpg
upenatap.jpg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag har också en C60 Trident-Pro, fast på orange läderband. Vad tycker du om den?

Den är klart stabil, fast relativt tråkig. :) Jag gillar den. Hade den inte haft ganska så bred vadheterdet-bezel så hade den känts för liten , tror jag. Men, jag fick en kompis att skaffa en likadan då han ville byta ut sin gamla krashade beater. Han är en en-klocks-person och han tycks vara nöjd.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
<b>m8rt skrev: </b><br />Tudorn är för liten för mig. :)<br />/quote]<br />Annars hade du köpt en Tudor då kanske.. Eller..? ;)<br /><br />Lite för stora likheter för mig men jag är glad att du är nöjd och önskar dig lycka i "jagandet"!


Tack! :) Som du vet hade en daytona-style klocka fungerat bra för mig om den hade varit större, men jag hoppas din fru är nöjd fortfarande.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte du var samma Ricrob som jag sålde en alpha till för något år sedan.
Haha! Det var nog till mig:) RicVin inte RicRob!! Frun är fortfarande nöjd men inte med Alphan.. Den har ersatts med en quartzchronograf. Hon orkade inte med att automaten stannade varje helg.. Den ligger i hennes låda:)
Jag undrade när jag skulle se dig här. Välkommen! Å RicRob.. Lugn och fin:)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Haha! Det var nog till mig:) RicVin inte RicRob!! Frun är fortfarande nöjd men inte med Alphan.. Den har ersatts med en quartzchronograf. Hon orkade inte med att automaten stannade varje helg.. Den ligger i hennes låda:)
Jag undrade när jag skulle se dig här. Välkommen! Å RicRob.. Lugn och fin:)


Aha. Ber om ursäkt till RicRob. :) Och hej RicVin.
 
Topp