• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min nya klocka - en köpresa

R0B

Panerai
Tycker inte alls POn ser för stor ut. Bara stor, och det är ju bra! Köp den eller spara ett tag och klipp subben :)
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Jag säger bara subC... Utan datum är jävlar i min lilla ask shef.
image.jpg

Själv har jag faktiskt fått min av min fru i present. Det säger ju en hel del, eftersom hon känner väl till mitt intresse. 114060 är det som gäller.
image.jpg
funkar även bra på gummi ;)
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Så här är läget för tillfället...

Jag tror att jag har lyckats trycka ner antalet klockor till 3 st.

Rolex sub - funderar ny. Problemet är naturligtvis priset. Någon gång kommer man ju sitta där med en sub och då kan man kanske lika bra göra det nu. Dubbelt pris vs tex Pelagos känns tufft dock. Kan kanske spara Sub ägande för att ha något att se framemot :) Gillar 40mm. Gillar även glidelock.

Tudor Pelagos - "billigast" av de jag tittar på. Kommer både med länk och gummi. Satt skönt på armen. En bra daglig klocka. Lite ovanlig. Gillar länk med justeringmöjlighet.

Omega Planet Ocean XL - ligger prismässigt mittemellan Rolex och Tudor. Vill ha på gummit då jag vet att det är så jag kommer att använda den. Lite annorlunda design gentemot de andra 2 dykarna. Minus är att den är stor och som ni sett har jag klena handleder. Sugen är dock ändå stort efter den, jag vet att det inte är vettigt men det får man ta :) Sämre möjlighet att få exakt passform runt handleden gentemot länken på det andra dykarna.

Har inte helt släppt begagnat tanken men jag gillar tanken på att bara gå in hos en AD o plocka ut klocka.

Jag vet att många kommer att säga ta Sub, det är den du vill ha ändå. Det är något jag lärt mig av forumet :) tyvärr i mitt förvirrade huvud är det inte så enkelt, inte än varjefall.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Om det är PO XL du vill ha så kör. Viktiga är som sagt vad du själv känner. Sen är det ju inte värre än att man en dag kan sälja om man vill det. Ligger väl nån ute på köp o sälj
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Om det är PO XL du vill ha så kör. Viktiga är som sagt vad du själv känner. Sen är det ju inte värre än att man en dag kan sälja om man vill det. Ligger väl nån ute på köp o sälj

När det väl blir bestämt så bryr man sig ju inte om vad alla tycker. Naturligtvis får man lika många åsikter som användare när man håller igång på sådana här forum. Det är ju en del av charmen.

Jag är själv nyfiken på vad det blir till slut. Min Fru säger att det blir Pelagos för jag tittat länge på den. Får se om hon har rätt :)

Det finns ju inga dåliga köp av de val jag har kvar som jag ser det. Det blir ju preferenser som avgör till slut.
 

CLT

Rolex
När det väl blir bestämt så bryr man sig ju inte om vad alla tycker. Naturligtvis får man lika många åsikter som användare när man håller igång på sådana här forum. Det är ju en del av charmen.

Jag är själv nyfiken på vad det blir till slut. Min Fru säger att det blir Pelagos för jag tittat länge på den. Får se om hon har rätt :)

Det finns ju inga dåliga köp av de val jag har kvar som jag ser det. Det blir ju preferenser som avgör till slut.
Pelagosen är grym, går under radarn och riktigt välbyggd. Älskar min!
qZHfqqE.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du kan ju köpa både en beggad pelagos OCH en beggad PO. Har du svårt att släppa POn, så tycker jag du ska köpa en, men inte ny. Tror du kommer tröttna fort på den klossen. Pelagosen är roligare och ovanligare än subben, precis som du säger, men titan blir repigt fort och nykänslan försvinner därmed fort.

När/om du tröttnar, så säljer du båda när du samlat ihop mellanskillnaden till en subb. Då har du inte backat nämnvärt pengamässigt heller och får god tid att leka med båda modellerna.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Du kan ju köpa både en beggad pelagos OCH en beggad PO. Har du svårt att släppa POn, så tycker jag du ska köpa en, men inte ny. Tror du kommer tröttna fort på den klossen. Pelagosen är roligare och ovanligare än subben, precis som du säger, men titan blir repigt fort och bykänslan försvinner därmed fort.

När/om du tröttnar, så säljer du båda när du samlat ihop mellanskillnaden till en subb. Då har du inte backat nämnvärt pengamässigt heller och får god tid att leka med båda modellerna.

Det där var ju ett ohyggligt klokt och genomtänkt förslag.

Man ska kanske börja nerifrån, Begagnad Tudor (fast det kanske blir en ny), köra den ett tag, se hur det känns. Byta upp mig till PO om det känns rätt för att eventuellt testa Subben om ett tag.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Planet ocean är nice, i 42mm. XL oproportionerlig. Jag säger Pelagos för att sedan spara mellanskillnaden till en SubC med datum. Sen sälj Pelagosen när du sparat tillräckligt och köp Subben! Eller så köper du en beg/LNIB PO, slipper du ta större smällen för värdeminskningen.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Mycket goda råd... Börjar kanske ljusna lite i huvudet. Pelagos känns som en grym daglig klocka. Diskret och kan användas till mycket plus att jag gillar gummi strap som man får till. Man kanske ska börja där, sen vill man kanske aldrig göra sig av med den :)
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Min tidigare Pelagos här nedan, som sagt, nöjd, jätte nöjd! Skönt med Lume som lyser :) Men Exp2 är strået vassare i passform på mina armar.

pelagos-jpg.37713

pelagos_16-jpg.38020
pelagos_38-jpg.38022

Riktigt fina bilder på en duktigt snygg klocka! Tror tyvärr att den är i största laget för mina stickor till handleder. :(

thewallin Jag tycker förslaget om att börja med en Pelagos är värt att fundera över! När/om du känner att du vill testa en Sub i framtiden så är det bara att börja spara. Kanske behåller du Pelagosen eller så blir den en dellikvid.
 

David

Bödeln
thewallin Jag tycker förslaget om att börja med en Pelagos är värt att fundera över! När/om du känner att du vill testa en Sub i framtiden så är det bara att börja spara.

Tycker detta låter som det absolut mest begåvade. Fundera i alla fall över ett begagnatköp ordentligt innan du slår till, trist att behöva äta upp värdetappet på en ny Pelagos om du bestämmer dig för att sälja. Forumet hjälper dig hitta ett bra exemplar till rätt pris.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Så här ligger det till för tillfället, jag har köpt något men väntar på leveran! Känns helt otroligt roligt. Tycker dessutom att tråden har varit toppen och folk har varit enormt hjälpsamma.

Jag är själv lite förvånad över vad som har blivit slutklämmen. Kommer att hålla på vad som köpts till jag kan sätta den på handleden och dokumentera det hela. Vill att tråden reflekterar heeela den lilla resa jag gjort.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Så här ligger det till för tillfället, jag har köpt något men väntar på leveran! Känns helt otroligt roligt. Tycker dessutom att tråden har varit toppen och folk har varit enormt hjälpsamma.

Jag är själv lite förvånad över vad som har blivit slutklämmen. Kommer att hålla på vad som köpts till jag kan sätta den på handleden och dokumentera det hela. Vill att tråden reflekterar heeela den lilla resa jag gjort.

Sluta nu! Efter all hjälp måste du ge oss nåt :D
 
Topp