• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min och Aurums stekpanna...

he he...

9B5A1FE2-0F83-496C-9DD4-9AF935618072-135-0000000DB73DD1C9.jpg
 

BME

Cartier
Vems är vems? :D

Efter gtg:n så seglade en panna upp på topplistan för nästa köp...
Testade en PAM112 och den satt som en smäck, kärlek vid första ögonkastet!
Dock är jag smått beroende av att kunna se datumet på klockan (av oförklarlig anledning).
Så började kika på en PAM312 då jag inte vill ha någon datumbubbla helst.
Såg dock att den är mycket högre, 112 - 15mm, 312 - 18,4mm... :?

Är det någon som ägt båda modellerna eller äger en PAM 312 som kan berätta hur hög den upplevs?
 

Josef B

Bestraffaren
BME skrev:
Vems är vems? :D

Efter gtg:n så seglade en panna upp på topplistan för nästa köp...
Testade en PAM112 och den satt som en smäck, kärlek vid första ögonkastet!
Dock är jag smått beroende av att kunna se datumet på klockan (av oförklarlig anledning).
Så började kika på en PAM312 då jag inte vill ha någon datumbubbla helst.
Såg dock att den är mycket högre, 112 - 15mm, 312 - 18,4mm... :?

Är det någon som ägt båda modellerna eller äger en PAM 312 som kan berätta hur hög den upplevs?

Har haft en 320, där enda skillnaden med 312 är Gmt-funktionen. Den känns hög, nån mm högre än min Dipsy, och är en rejäl klocka! Har provat 112, och kan personligen säga att 312 känns större. Men jag ser det bara som ett angenämt "problem" och det handlar om vanesak. Håller själv på att titta tillbaka till Panerai och jag ser 312 som bästa alternativet för mig, sett till storlek, pris och som har automatisk inhouse urverk. Men en sak som störde mig med 320 var att när jag skakade på klockan så rotorn snurrade, så lät det nästan "ihåligt", lite som ett eko. Trodde först att någon skruv i urverket hoppat av, så jag lämnade in den på service. Men fick svaret att klockan var så pass stor att det blev som en ekoeffekt i boetten och det var därför rotorn lät högre :)
 

BME

Cartier
Josef B skrev:
Har haft en 320, där enda skillnaden med 312 är Gmt-funktionen. Den känns hög, nån mm högre än min Dipsy, och är en rejäl klocka! Har provat 112, och kan personligen säga att 312 känns större. Men jag ser det bara som ett angenämt "problem" och det handlar om vanesak. Håller själv på att titta tillbaka till Panerai och jag ser 312 som bästa alternativet för mig, sett till storlek, pris och som har automatisk inhouse urverk. Men en sak som störde mig med 320 var att när jag skakade på klockan så rotorn snurrade, så lät det nästan "ihåligt", lite som ett eko. Trodde först att någon skruv i urverket hoppat av, så jag lämnade in den på service. Men fick svaret att klockan var så pass stor att det blev som en ekoeffekt i boetten och det var därför rotorn lät högre :)

Tack för infon Josef!

Hur känns den jämfört med dipsyn?
Det är väl en bredare bakboett på 312/320 än dipsyn?

Någon som vet om Nymans har en 312a alt. 320a inne?
 

Josef B

Bestraffaren
BME skrev:
Josef B skrev:
Har haft en 320, där enda skillnaden med 312 är Gmt-funktionen. Den känns hög, nån mm högre än min Dipsy, och är en rejäl klocka! Har provat 112, och kan personligen säga att 312 känns större. Men jag ser det bara som ett angenämt "problem" och det handlar om vanesak. Håller själv på att titta tillbaka till Panerai och jag ser 312 som bästa alternativet för mig, sett till storlek, pris och som har automatisk inhouse urverk. Men en sak som störde mig med 320 var att när jag skakade på klockan så rotorn snurrade, så lät det nästan "ihåligt", lite som ett eko. Trodde först att någon skruv i urverket hoppat av, så jag lämnade in den på service. Men fick svaret att klockan var så pass stor att det blev som en ekoeffekt i boetten och det var därför rotorn lät högre :)

Tack för infon Josef!

Hur känns den jämfört med dipsyn?
Det är väl en bredare bakboett på 312/320 än dipsyn?

Någon som vet om Nymans har en 312a alt. 320a inne?

Pannan känns mycket större än Dipsyn, tack vare kronskyddet och att urtavlan är större. Jag var inne på Nymans för någon vecka sedan just för att prata om 312. De sa till mig att den inte kommer in igen förrän i januari, men de hade en 320 inne.
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Min och Aurums stekpanna...

En kompis hade tidigare en 104a,inte så pjåkig. Datumbubbla har jag för mig men passar väl bra på den designen.
 

BME

Cartier
Josef B skrev:
Pannan känns mycket större än Dipsyn, tack vare kronskyddet och att urtavlan är större. Jag var inne på Nymans för någon vecka sedan just för att prata om 312. De sa till mig att den inte kommer in igen förrän i januari, men de hade en 320 inne.

Ok tackar återigen för infon Josef!

Blir en sväng förbi Nymans innan man snöar in sig för mycket! :D
 
Topp