• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min Orient Ray är tuffare än din

_jonte

Patek
Oftast pressat uppifrån och med en L-packning.
Glaset kommer från Cousins:
https://www.cousinsuk.com/product/divers-chrome-ringed-glass-atct
På en Ray skall man ha ett 31,0 mm glas.
Ja men då är det väl samma glas som @Minuteman använt här som passar. Vet dock ej om han använt L-packning eller ej?

Samma glas i en TH-dykare.. (med L-packning)
20150708_150253-01.jpeg
 

_jonte

Patek
Jo, spännringen lät jag vara kvar. Blir nog svårt att säkra tätheten annars. Dock kan det ju bli lite glapp mellan tavla/chapter ring och spännringen på grund av L-packningen, men det tyckte jag inte störde i detta fallet :)
Fick ta bort spännringen på mitt glas, fick inte i det annars, men det var nog en storlek för stort. Storleken under hade mycket lägre dome så testade inte ens med det. Lite märkligt att höjden varierade så mycket på samma glas.
 

Minuteman

Rolex
Fick ta bort spännringen på mitt glas, fick inte i det annars, men det var nog en storlek för stort. Storleken under hade mycket lägre dome så testade inte ens med det. Lite märkligt att höjden varierade så mycket på samma glas.
Ja, höjden på glasen är inte lätt att veta. Lite av lotteri när man beställer :)
Förstår inte varför den inte specas bättre...
 

Hmpson

Cartier
Köp ett bra läderband så är du hemma.
image.jpg
image.jpg



Hur är det med WR efter bytet? Lika tätt?
Läder är fint, men känns inte 100 på en dykare. Har flera andra klockor på läder eller länk, så denna brukar få vara på nato. Ibland på länken.
Minuteman provtryckte den till 100m så man ska väl kunna bada med den vad jag förstår.
 
Topp