• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min Orient Ray är tuffare än din

Hmpson

Cartier
Efter att mitt vilda leverne gått ur över min Orient Rays safirglas så behövdes något tåligare. Plexidags. @Minuteman hjälpte mig med att skaffa och montera ett domat plexi (stort tack för det!) och jag tycker det blev riktigt bra. Skön känsla på hela klockan - bättre än original enligt mig.


En Ray med originalglas (stulen bild):

DSCF0900.jpg


Min:
20151026_205808.jpg

20151026_205855.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Efter att mitt vilda leverne gått ur över min Orient Rays safirglas så behövdes något tåligare. Plexidags. @Minuteman hjälpte mig med att skaffa och montera ett domat plexi (stort tack för det!) och jag tycker det blev riktigt bra. Skön känsla på hela klockan - bättre än original enligt mig.


En Ray med originalglas (stulen bild):

DSCF0900.jpg


Min:
20151026_205808.jpg

20151026_205855.jpg

Var köpte du plexit? Blev ju jättebra! :)
 

Hmpson

Cartier
Tack för glada tillrop! Är mycket nöjd. Den blev på något konstigt sätt lite nättare även om glaset sticker ut mer. Det är nog rundningen som gör det.
 

Camo00

Patek
Efter att mitt vilda leverne gått ur över min Orient Rays safirglas så behövdes något tåligare. Plexidags. @Minuteman hjälpte mig med att skaffa och montera ett domat plexi (stort tack för det!) och jag tycker det blev riktigt bra. Skön känsla på hela klockan - bättre än original enligt mig.


En Ray med originalglas (stulen bild):

DSCF0900.jpg


Min:
20151026_205808.jpg

20151026_205855.jpg
Fan va skön den blev! Cool idé... :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är det för klocka du vill modda?

Har nog ingen plan, men det vore kul att köra en sådan modd på en skx033/31 (den med kronan kl 3) om man kan få tag på en sån. Annars har jag iofs en Sumo som jag skulle kunna tänka mig att testa på om du vet något plexi som kan funka?
 
Topp