• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min Panerai Zero sitter snett

PAB

Basic
Jag har ett billigt gummiarband till min Panerai Zero. Jag gillar looken men så fort jag spänner fast klockan på armen så blir allt fel. Klockans tyngd eller kanske spänstigheten i remmen gör att klockan skjuts uppåt på armen så som bilden visar. Det här gör att vinkeln blir fel så att jag inte ser urtavlan bra. Det ser också dumt ut. Finns det en lösning, är det armbandet som är fel konstruerat? Blir jag nöjd om jag köper ett dyrt gummiarmband och vilket armband skkulle du i så fall rekommendera?

Bilagor

• WhatsApp Bild 2025-08-06 kl. 08.59.52_210cbfc6.jpg
    WhatsApp Bild 2025-08-06 kl. 08.59.52_210cbfc6.jpg
    223.1 KB · Visningar: 1
Jag har ett billigt gummiarband till min Panerai Zero. Jag gillar looken men så fort jag spänner fast klockan på armen så blir allt fel. Klockans tyngd eller kanske spänstigheten i remmen gör att klockan skjuts uppåt på armen så som bilden visar. Det här gör att vinkeln blir fel så att jag inte ser urtavlan bra. Det ser också dumt ut. Finns det en lösning, är det armbandet som är fel konstruerat? Blir jag nöjd om jag köper ett dyrt gummiarmband och vilket armband skkulle du i så fall rekommendera?
Du har en Panerai-tråd där du kan ställa dina frågor kring din klocka.

Det låter som att den övre delen av bandet där spännet sitter, är för kort. Det är nog inte priset på bandet som skapar den vridningen utan mer sannolikt längden.

Det låter som att den övre delen av bandet där spännet sitter, är för kort. Det är nog inte priset på bandet som skapar den vridningen utan mer sannolikt längden.
Håller helt med här. Sannolikt behöver band-delen med spännet vara längre. Men ja, pannor är stora klockor, och behöver på dom flesta sitta rätt tajt för att inte flaxa runt på armen. Platta handleder har mindre sånahär problem än runda handleder.

Tjockare band som sitter tightare får klockan att sitta plattare tycker jag, men du är tyvärr född så att klockan sitter så. Min hänger och slänger också över handleden

Tillbaka
Topp