• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min Pie Pan

Peppar

Omega
2-Faktor
Hej,
Tänkte bara visa min nyservade Pie Pan, som legat glömd efter jag ärvde den av min pappa.
Tycker själv att den är stilig! DSC_0259 (2).JPG DSC_0262 (3).JPG DSC_0263 (2).JPG
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Skitfin!
Har alltid viljat köpa en men alltid dragit mig för att verkligen göra det eftersom det är en smärre djungel med tanke på alla fakes och frankenvariationer som jag inte har koll på.
 

Peppar

Omega
2-Faktor
Tack, tror min är äkta. Pappa hade den sedan första halvan av 60-talet, jag lämnade den till Erikssons Ur som skickade den vidare till Omega-service. De bytte ut kronan tyvärr men den kantiga är tydligen svår att få tag på. Är i alla fall Omegalogga på den.
Sedan står det inte "officially certified" men vad jag förstått så gör det inte alltid det.
 

Peppar

Omega
2-Faktor
Tänkte så, använda den, vårda den, låta den gå vidare, och den har väckt mitt klockintresse!
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Riktigt vacker klocka, en favorit bland vintageomega. Skulle mycket väl kunna köpa en själv om man hittar en i det skicket. Njut av den!
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Läcker klocka, skulle vara stolt som ägare så är glad att du delar med dig.
Själv varit inne och börjat småleta lite efter en pie pan då jag tycker dem är så himla klassiskt stiliga och ändå intressanta tavlor.

Tror allmänt det kan vara mer pie pan surr inne i vintage delen men vad vet jag?
 
D

Deleted member 1154

Guest
34mm är tyvärr för litet för mig, men galet fina är det ju.,..
 
Topp