• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min resa till klockfrossa och tillhörande råvaruvaluta

SwedishMade

Cartier
Hallå, det är platina. Tror inte jag sett något exemplar med räfflad ring om det överhuvudtaget finns vilket jag tvivlar på.

Den är från 2007.

/gustav
OK

Jag vill inte ifrågasätta det du säger och jag är ingen rolexexpert... men tavlan är uppenbarligen en tritiumtavla. Dessa slutade Rolex tillverka runt 1998.
http://rolexpassionreport.com/15606/the-evolution-of-rolex-luminous/
Till och med de sista OQ hade superluminova. 2007 är jag mycket tveksam till som tillverkningsdatum för urtavlan, det är dock möjligt att klockan såldes 2007 till kund första gången. Vad indikerar klockans serienr?
 
OK

Jag vill inte ifrågasätta det du säger och jag är ingen rolexexpert... men tavlan är uppenbarligen en tritiumtavla. Dessa slutade Rolex tillverka runt 1998.
http://rolexpassionreport.com/15606/the-evolution-of-rolex-luminous/
Till och med de sista OQ hade superluminova. 2007 är jag mycket tveksam till som tillverkningsdatum för urtavlan, det är dock möjligt att klockan såldes 2007 till kund första gången. Vad indikerar klockans serienr?
Hallå!

Nej, jag är verkligen ingen expert heller. Att klockan är i platina råder det dock inget tvivel om. Klockan är tillverkad 2007, det indikerar serienumret.

Men någon tavelkunnig får gärna komma med tips.

/gustav
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Mkt bra val, man kan ju nästan bli OWG med med en sån

Men som sagts ovan, peta in en mörkblå eller ljusblå tavla i den, då är du hemma och mer därtill
 

BadkarsPiraten

Vacheron
FAN DEN VAR JU PLATINA!
Jag var inte uppmärksam nog när jag läste tråden första gången! Tyckte väl det var konstigt med polerade bandhorn på en vitguldare...
Vilken jävla shef du är! :woot:
 
Topp