• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min sons nya klocka?

UncleBear

Panerai
Använder de mesta av mina klockor men några blir alltid kvar i lådan. Här en klocka som sonen tycker att det är ok att ha till skolan. Uppskattar när min åttaåring pratar om kugghjul men är ändå lite rädd om uret. Liknande erfarenheter? Ursäkta dålig bild....
image.jpg
 

KenKun

Patek
2-Faktor
8 år? Känns lite risky, speciellt om han kommer att springa omkring med den på skolgården :)
Fast dagens kids kanske gör det längre? De står väl mest i klungor och duttar på sina mobiler?
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Räkna med att glaset kommer bli repigt, så bunkra upp med Häxan alternativt lite nya glas. Skulle jag låta ett barn ha någon av mina vintageklockor så hade jag nog lagt lite ny silikon på packningarna/packningen för att göra den lite mer vattensäker samt bytt ut bandstiften till de kraftigaste jag kan hitta. Om barnet i fråga fastnar i en trädgren eller något liknande så är risken mindre att klockan trillar av.
 

UncleBear

Panerai
Använder de mesta av mina klockor men några blir alltid kvar i lådan. Här en klocka som sonen tycker att det är ok att ha till skolan. Uppskattar när min åttaåring pratar om kugghjul men är ändå lite rädd om uret. Liknande erfarenheter? Ursäkta dålig bild....
image.jpg
Klockan är naturligtvis inte känd för
Men hur förklarar man för en
Räkna med att glaset kommer bli repigt, så bunkra upp med Häxan alternativt lite nya glas. Skulle jag låta ett barn ha någon av mina vintageklockor så hade jag nog lagt lite ny silikon på packningarna/packningen för att göra den lite mer vattensäker samt bytt ut bandstiften till de kraftigaste jag kan hitta. Om barnet i fråga fastnar i en trädgren eller något liknande så är risken mindre att klockan trillar av.
Tack för tipsen. Jag är nöjd över att han använder den. Återkommer senare med ett wristshot när han kommer hem...
 
  • Like
Reactions: CCB

Greven

Audemars
Wristshot på en liten killes lilla klocka som förlåtit ser väldigt stor ut på honom.
Kommer aldrig (?) använda den själv och ser gärna att han sliter på den. Klockor skall användas.
image.jpg
Coolt att han bär en sådan dinka! En av mina söner, 7 år, bar en Lego-klocka (!) i ungefär 8 minuter innan han slet av sig den och ville aldrig mer bära klocka. Ha ha ha...får se om jag kan väcka hans klockintresse om några år. :)
 

UncleBear

Panerai
Har faktiskt spanat lite smått på just denna seiko. Känns dock lite riskabelt att köpa på ebay.
Köpte denna för ett par år sedan just för att jag inte fick tag i den bruna Seiko Bullhead som jag då jagade. Lite för liten på mig trots smala handleder. Använder den aldrig och tycker det är kul att sonen har den. Medveten om att den kommer slitas p ett annat sätt än vid mitt skrivbord.
Ser redan skadan mellan 12 och ett...
image.jpg
 

BoEtt

Rolex
Wristshot på en liten killes lilla klocka som förövrigt ser väldigt stor ut på honom.
Kommer aldrig (?) använda den själv och ser gärna att han sliter på den. Klockor skall användas.
image.jpg

Edit: Stavfel
Cool klocka, grabben din blir coolast på skolan! :cool:

Det där är ju en klocka jag skulle kunna tänka mig att äga. Snabb titt på eBay, mellan 2-3k.
Rolig!
Ligger en svart/guld Bullhead på Bukowski
https://www.bukowskis.com/sv/lots/782579-citizen-chronograph-bullhead-8110a-38-mm
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Sexåringen hemma har lånat min Vostok några gånger. Jag preppade ett zulu med extrahål och kortad flärp för ändamålet. Jag tänkte att en sovjetisk traktor borde klara det mesta som en kille i den åldern kan utsätta den för.
 
Sexåringen hemma har lånat min Vostok några gånger. Jag preppade ett zulu med extrahål och kortad flärp för ändamålet. Jag tänkte att en sovjetisk traktor borde klara det mesta som en kille i den åldern kan utsätta den för.
Grymt bra! När min dotter får lite större handleder ska jag köpa en Vostok 420 till henne. Perfekt första automat! Hon fick en billig batteri-klocka nu i vintras men den vill hon inte använda. Hon säger bara; Jag vill ha en sån där klocka som du har pappa, med en ring man kan snurra på".
(Syftar på vridringen på mina dykare)
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Grymt bra! När min dotter får lite större handleder ska jag köpa en Vostok 420 till henne. Perfekt första automat! Hon fick en billig batteri-klocka nu i vintras men den vill hon inte använda. Hon säger bara; Jag vill ha en sån där klocka som du har pappa, med en ring man kan snurra på".
(Syftar på vridringen på mina dykare)
Kör på det. Och lyckas hon sumpa den så är ju ingen stor ekonomisk skada skedd.
 
Köpte denna för ett par år sedan just för att jag inte fick tag i den bruna Seiko Bullhead som jag då jagade. Lite för liten på mig trots smala handleder.
Använder den aldrig och tycker det är kul att sonen har den. Medveten om att den kommer slitas p ett annat sätt än vid mitt skrivbord. Ser redan skadan mellan 12 och ett...
image.jpg
Riktigt trevligt armband! Vilket märke o modell??
Mvh Micke.
 
Herregud, hoppas mitt barn vill bära mina klockor redan vid åtta års åldern.. Väldigt fint!

Edit: Ser att tråden gjordes för ett tag sedan... Någon chans till att man kan få se några bildern på klockans skick? Bärs den fortfarande kanske? :rolleyes:
 
Topp