• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min spionklocka Allans Sverigeturné 2020

Darabont

Omega
Hej allihopa!

Nu är sommaren här och min gamla spionklocka Allan är sugen på att åka på en turné runt om i Sverige de kommande veckorna, för att besöka olika KS:are's handleder. Imorgon besöker jag Visby om allt går enligt planerna där Allan fotas på min handled, bilden laddas upp här i tråden och därefter skickas han vidare så fort som möjligt till nästa person, kanske dig..? Mottagaren hänger med Allan en dag och tar en fin bild sedan vidare till nästa...

HUR
Den som är intresserad att låta Allan couch-surfa en natt skriver det här i tråden. Jag väljer en person som jag skickar honom till. Denne lyckliga nr. 2 tar en bild av vad ni gör och skickar honom vidare. Alltså:
Den som har honom för tillfället väljer fritt nästa person i tråden (som visat intresse av att delta) -->
skickar ett PM till denne där ni kommer överens om detaljer och var han ska skickas (INGA PERSONUPPGIFTER I TRÅDEN) -->
skickar Allan vidare så fort som möjligt --->
mottagaren tar sin egna bild och skickar sedan klockan vidare till nästa person som han eller hon utser...

KOSTNAD
Den som skickar iväg står för frakt, jag tänkte skicka med det minsta vadderade kuvertet Postnord har. Det är inget tvång att vara med utan det ska vara en rolig grej och ett sätt att förena oss klockintresserade under sommaren - samt givetvis att ge gamla Allan en riktig resa!

BEGRÄNSNINGAR
Jag har tänk att alla som vill delta i turnén är välkommen, men ser gärna att kontot inte är helt nystartat och att du är seriös.
Om du vet att du kommer resa iväg snart och inte har tillgång till post-möjligheter, passa hellre då så att Allan får se så många ställen som möjligt under sommaren. :)

KOM IHÅG
  • Lägg upp wristshot på dig och Allan om han besöker just dig
  • Du står för fraktkostnad till nästa person på tur
  • Delta ej om du inte kan besöka posten inom ett par dagar efter mottagande
  • Bo inom Sverige
  • När du skickat honom vidare, skriv i tråden "Darabont har idag skickat klockan vidare till [namn]"
  • Mottagaren skriver likadant "[namn] har idag mottagit Allan" så att vi vet vad han håller hus
  • För säkerhetsskull, torka av Allan med desinfektion eller liknande. Delta EJ om du upplevt förkylningssymptom de senaste veckorna.
  • Fota gärna Allan tillsammans med ditt favoritur, jag vill att han får besöka massa olika klockor under sommaren.

Frågor? :) Den som är intresserad, skriv nedan!

Hälsningar,
Darabont & Allan

Skärmavbild 2020-06-16 kl. 17.41.48.png
 
Senast ändrad:

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Ett mycket roligt initiativ! Jag kanske skriver upp mig senare när min semester är mer uppstyrd, förutsatt att det ser ut att funka.

Jag blir lite nyfiken på Allan – vad är han för filur egentligen? Kan man få en liten presentation?
 

Darabont

Omega
Ett mycket roligt initiativ! Jag kanske skriver upp mig senare när min semester är mer uppstyrd, förutsatt att det ser ut att funka.

Jag blir lite nyfiken på Allan – vad är han för filur egentligen? Kan man få en liten presentation?
Kul! Du är välkommen :woot: Hoppas det löser sig så att du kan vara med

Ja, vad ska jag säga. En present av mina morföräldrar för ca fem år sen. Han är någon billig kinaklocka med en gömt kamera i (därav spionklockan) som tyvärr aldrig använts.

Nyligen hittade jag honom i en låda och till min stora förvåning gick han fortfarande! Minst fem år senare vilket jag inte kan förklara riktigt.. Annars vet jag inte så mycket, @Rikala kanske vet mer?
 

[Bobo]

Rolex
Idag har vi provat gotländsk Gin. Mycket god tyckte jag, som inte kan någonting om ämnet.

Snart bär han av till nästa person! :)
217EED91-7CF9-47EC-AE96-0F01C17DF8C5.jpeg
Jag trodde länge att jag inte gillade gin. Det visade sig emellertid att det är tonic jag inte tycker om.:D

Kul idé och tråd! Är lite för stressad sommartid för att delta själv men ser fram emot att följa Allans resa.:)
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Kul! Du är välkommen :woot: Hoppas det löser sig så att du kan vara med

Ja, vad ska jag säga. En present av mina morföräldrar för ca fem år sen. Han är någon billig kinaklocka med en gömt kamera i (därav spionklockan) som tyvärr aldrig använts.

Nyligen hittade jag honom i en låda och till min stora förvåning gick han fortfarande! Minst fem år senare vilket jag inte kan förklara riktigt.. Annars vet jag inte så mycket, @Rikala kanske vet mer?
Har fått från farsan när han rensade bland sina klockor. Ja, den är från Kina, tror den är köpt via wish. Den kan ta bilder och video, hur vet jag inte än då jag inte laddat den ännu. Kvaliteten på bilder/video är väl sådär, iallafall inomhus. Hittade några på kortet i klockan. Skall väl testa ladda den någon dag, men får löda fast laddkabeln då den lossnade när jag tog ur hela klockan ur boetten.
Det är ett quartzurverk i botten med eget batteri, följt av ett annat kretskort för själva kameradelen, med uppladdningsbart batteri.
Edit: hittade några bilder

 
Senast ändrad:

Darabont

Omega
Har fått från farsan när han rensade bland sina klockor. Ja, den är från Kina, tror den är köpt via wish. Den kan ta bilder och video, hur vet jag inte än då jag inte laddat den ännu. Kvaliteten på bilder/video är väl sådär, iallafall inomhus. Hittade några på kortet i klockan. Skall väl testa ladda den någon dag, men får löda fast laddkabeln då den lossnade när jag tog ur hela klockan ur boetten.
Det är ett quartzurverk i botten med eget batteri, följt av ett annat kretskort för själva kameradelen, med uppladdningsbart batteri.
Edit: hittade några bilder

Kul läsning, tackar! :p

Tyckte inte Allan förtjänar att spendera midsommar på ett postkontor så han stannar helgen med mig, uppdatering kommer..

Därefter skickas han vidare till sitt första stopp som blir @Paraflax ! :)
 

Darabont

Omega
Jag trodde länge att jag inte gillade gin. Det visade sig emellertid att det är tonic jag inte tycker om.:D

Kul idé och tråd! Är lite för stressad sommartid för att delta själv men ser fram emot att följa Allans resa.:)
Haha jag var också emot gt större delen av mitt liv sen jag var liten och råkade dricka ett glas i sommarvärmen när jag misstog det för saft. :D

Du får hålla dig till ren gin helt enkelt ;)
 

Darabont

Omega
Glad midsommar från östra Gotland! Efter sista nubben packas Allan ner i vadderat kuvert och skickas över Sverige till nästa person :happyhappy:

Ska bli spännande vad du hittar på @Paraflax
 

Bilagor

  • 0F1496E4-49A3-4297-B852-39A875A553F0.jpeg
    0F1496E4-49A3-4297-B852-39A875A553F0.jpeg
    424.9 KB · Visningar: 1

Paraflax

Omega
2-Faktor
Nu har allan avslutat sin visit på slätten.
Några tankar kring hans besök...

Allan's positiva egenskaper
1. Namn/modell tydligt märkt på baksidan, kan ej läsa mina andra klockors modellbeteckning från andra sidan tomten, klar fördel!
IMG_20200626_073954.jpg


2. Allan är förvånansvärt lätt för sin storlek, ingen risk för förslitningsskador här inte.

Allans negativa egenskaper.
1. Hög som ett hus, finns ingen skjortärm som klarar denna best.

2. Display påstår sig för vara något den inte är, två st ditmålade visare och skalor utan funktion. Men handen på hjärtat vem har inte spetsat sitt CV eller dragit en vals på krogen... :angel:
IMG_20200626_090426.jpg


Sist men inte minst, icke-obligatorisk "klocka-på-sprit" - foto.
IMG_20200626_073849.jpg


Önskar Allan fortsatt trevlig resa i sommarvärmen.
 

Darabont

Omega
Nu har allan avslutat sin visit på slätten.
Några tankar kring hans besök...

Allan's positiva egenskaper
1. Namn/modell tydligt märkt på baksidan, kan ej läsa mina andra klockors modellbeteckning från andra sidan tomten, klar fördel!
IMG_20200626_073954.jpg


2. Allan är förvånansvärt lätt för sin storlek, ingen risk för förslitningsskador här inte.

Allans negativa egenskaper.
1. Hög som ett hus, finns ingen skjortärm som klarar denna best.

2. Display påstår sig för vara något den inte är, två st ditmålade visare och skalor utan funktion. Men handen på hjärtat vem har inte spetsat sitt CV eller dragit en vals på krogen... :angel:
IMG_20200626_090426.jpg


Sist men inte minst, icke-obligatorisk "klocka-på-sprit" - foto.
IMG_20200626_073849.jpg


Önskar Allan fortsatt trevlig resa i sommarvärmen.
Trevlig update och bra sammanfattat! Tur att man inte behöver skjorta i denna värme, det går verkligen inte med biffen Allan på handleden :D
 

Crispie

Rolex
Jodå. Nu så. Han låg i lådan den lille busen. Dock illa behandlad av postnord då sekundvisaren trillat av i färden. Han tickar dock fortsatt. Men måste säga att detta var en underlig pjäs. Dock första svarta klockan på min handled och det måste jag säga att jag uppskattar!
20200629_151928.jpg
 

Crispie

Rolex
Efter att gräsklippningen gått alldeles utmärkt övertalade Allan mig att ta tag i getingboet som gäckat mig. Sagt och gjort. På med heltäckande mundering och upp på vinden.
20200629_202837.jpg

När det väl var utfört belönade vi oss med varsin öl.
20200629_201600.jpg

Tack Allan för den här tiden och tack @Darabont för kul initiativ. Hoppas några fler känner sig manade och hoppar på och bjuder Allan på lite äventyr. Nu vidare till @Goflorp
Ps. Angående Allans personlighet finns mycket gott att säga. Som klocka visar han tiden och är svart, därutöver finns inte så mycket mer positivt att säga. :p
 

Darabont

Omega
@Crispie Det var som fan att Postnord misshandlat honom! :mad: Tur att det inte var timvisaren som trilla av dock haha
Vilken resa han verkar ha haft! Tack för att du deltog :)
 
Topp