• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min syster födde en dotter.

JDH

Basic
Som rubriken lyder.
Detta skedde i söndags och tanken slog mig idag att köpa tösen en årsklocka, dvs. en 2018 års någonting. Men vad?
Tanken är att ge henne den på 18års dagen, dvs. år 2036.
Eftersom jag ännu inte har fått träffa min systerdotter så har jag heller inte kunnat börja jobba in ett klockintresse i henne så jag tänker ett quartsur, 35-40mm.
Budgeten är 5000-6000:-
Personligen tycker jag det är lite kaxigt med tjejer som bär lite tooliga/militär/dykarur.
Absolut helst ett nyköp.
Hjälp mig hitta nåt bra.

Som rubriken lyder.
Detta skedde i söndags och tanken slog mig idag att köpa tösen en årsklocka, dvs. en 2018 års någonting. Men vad?
Tanken är att ge henne den på 18års dagen, dvs. år 2036.
Eftersom jag ännu inte har fått träffa min systerdotter så har jag heller inte kunnat börja jobba in ett klockintresse i henne så jag tänker ett quartsur, 35-40mm.
Budgeten är 5000-6000:-
Personligen tycker jag det är lite kaxigt med tjejer som bär lite tooliga/militär/dykarur.
Absolut helst ett nyköp.
Hjälp mig hitta nåt bra.

”Eftersom jag ännu inte har fått träffa min systerdotter så har jag heller inte kunnat börja jobba in ett klockintresse”. Helt rätt inställning - flickan är trots allt sex dagar gammal :)

Pengar i all ära, men det tycker jag är riktigt opersonligt:)
Du kan starta ett sparande separat om du vill, men en årsklocka, whiskey, vin etc kommer aldrig åter.
Sen ska du ju inte vika mot din första instinkt att köpa en årsklocka och bli en produkt av ett papperslöst system där ränta på ränta, fondstyrning och annat är poppis.
När någon drar ut den stora kontakten så spelar inget av detta någon roll :)

Mitt största misstag som gudfar var att spara pengar till min guddotter, jag blev bara en i mängden som hade sparat pengar i allsköns avancerade upplägg, helt intetsägande.
Gå med hjärtat :)

Tillbaka
Topp