• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min urexpedition tog en oväntad vändning idag

Chrisse

Patek
2-Faktor
Slö jobbfredag innebär att man lätt halkar ned på stan och kollar klockor.

Mitt nästa inköp skall vara en IWC Spitfire doppel Chrono 3718-02 (alt 06), men den finns inte att titta på, men kan ju alltid kolla andra sköna klockor.

1. Omega Planet Ocean chrono med 9300 verket, skön klocka, gillar allround-stilen på denna.
2. JLC Master Compressor chrono, snygg i teorin, men jag tycker den är för liten.
3. Hublot Big Bang Ice Bang, riktigt cool klocka, rätt storlek, roliga material, men förhållandevis dyr
4. Sjöö Sandström UTC Extreme 1, svarta tavlan, denna tog mig med storm, otroligt skön och kändes oerhört gedigen
5. Tudor Heritage Advisor, haft ögonen på den ett tag, men på handleden kändes den för liten
6. Chopard Mille MIglia Monaco (nånting), skitsnygg och fjäderlätt, inte sett denna live innan, den är med på listan "måste ha"
7. Sjöö Sandström White Diamand LE, gick raka vägen tillbaks till jobbet och annonserade ut en av mina klockor för att köpa denna.

Sjöö Sandström har aldrig riktigt fångat mitt intresse, första ggn jag kände på en idag, och kommer def inhandla så snart det bara går. Hade gärna sett de hade ett lite mer originellt verk, men klockan i övrigt är tillräckligt originell för mig, plus gillade verkligen hur den satt och såg ut på handleden, plus man får väll bli lite patriotisk, hejja Sverige :)

Mao IWC får vänta.


Vad är den allmänna uppfattningen bland klock-nördar som ni här inne om märket??
Har ni egna, dela gärna era bilder, kommer jag göra nästa vecka när jag köpt min första (hoppas jag)
 
Senast ändrad:

Ministern

Founder
2-Faktor
Chrisse skrev:
Slö jobbfredag innebär att man lätt halkar ned på stan och kollar klockor.

Mitt nästa inköp skall vara en IWC Spitfire doppel Chrono 3718-02 (alt 06), men den finns inte att titta på, men kan ju alltid kolla andra sköna klockor.

1. Omega Planet Ocean chrono med 9300 verket, skön klocka, gillar allround-stilen på denna.
2. JLC Master Compressor chrono, snygg i teorin, men jag tycker den är för liten.
3. Hublot Big Bang Ice Bang, riktigt cool klocka, rätt storlek, roliga material, men förhållandevis dyr
4. Sjöö Sandström UTC Extreme 1, svarta tavlan, denna tog mig med storm, otroligt skön och kändes oerhört gedigen
5. Tudor Heritage Advisor, haft ögonen på den ett tag, men på handleden kändes den för liten
6. Chopard Mille MIglia Monaco (nånting), skitsnygg och fjäderlätt, inte sett denna live innan, den är med på listan "måste ha"
7. Sjöö Sandström White Diamand LE, OMFG (som kidsen säger), gick raka vägen tillbaks till jobbet och annonserade ut en av mina klockor för att köpa denna.

Sjöö Sandström har aldrig riktigt fångat mitt intresse, första ggn jag kände på en idag, och kommer def inhandla så snart det bara går. Hade gärna sett de hade ett lite mer originellt verk, men klockan i övrigt är tillräckligt originell för mig, plus gillade verkligen hur den satt och såg ut på handleden, plus man får väll bli lite patriotisk, hejja Sveriga :)

Mao IWC får vänta.


Vad är den allmänna uppfattningen bland klok-nördar som ni här inne om märket??
Har ni egna, dela gärna era bilder, kommer jag göra nästa vecka när jag köpt min första (hoppas jag)

Min kommentar är, kontakta Joberman. Han kan nog hjälpa dig!
 
Topp