• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mina guldklockor, -71 och -13 inspikad i vägg.

002.JPG
Hej

Som nybakad i klockträsket men ändå inte så har jag några frågor angående mina klockor.
Som jag skrev i presentationstråden så var dessa klockor inspikade av mig i husväggen.......
Faktiskt var de inspikade i baren, men nu har jag tagit fram dom för att se om jag tcker om dom.
Det gör jag inte.
Den ena är en Zenith som min morfar fick för lång och trogen tjänst och är förmodligen från -71-
Den andra är en Certina och som jag fått för lång och trogen tjänst....... Den är från -13.
Det har inte hänt mycket på den tiden....

Kan någon berätta mer om klockorna och ett eventuellt värde?
Jag gissar att graveringarna av årtal och namn inte höjer värdet direkt...
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Klockor som dessa dyker upp i mängder på olika auktioner och begagnat, tyvärr nästan alltid kvarts, och tyvärr nästan alltid med gravyr. De brukar ligga på runt 2000.- i fungerande och "gott" skick. Så pengar, visst, men jämfört med nypris så är det kanske en femtedel. Jag tycker det låter som det skulle vara roligare att ha dem kvar, kanske speciellt för att de är så lika.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Välkommen farbror!! Kul att jag lyckades "lura" hit dig..! Det gick ganska lätt:)
Kul klockor! Båda har ju ett värde för dig som överstiger ett ev försäljningspris.
Hur mycket har du gömt i dina väggar? Är bilen kvar bakom väggen?
 
Topp