• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mina två sommarköp

Sond

Patek
När denna sommar så sakta började ta form visst jag innerst inne att det skulle bli ett par klockor. Det slog vilt och brett i klockindikatorn. Köp ett var jag ganska säker på. En orange beater som var vattentätt. Gärna från Seiko...

Köp två var lite osäkrare. Det rörde sig om en tuffare dress i mitt huvud. Men vad? Sakta men säker riktades sökandet allt mer åt En Explorer 1016.

Jag måste säha att jag är väldigt nöjd med både klockorna. De är inte direkt lika men de ger lika mycket glädje. Ockey, får erkänna att Explorern ger lite mer..;) Men för det syfte Seikon köptes för så levererar den till 100%. Några bilder:

DSC_8505.jpg

DSC_8531.jpg

DSC_8519.jpg

DSC_8511.jpg
 

Sond

Patek
Tack för era kommentarer. Tänkte lite på diskussionerna om Seiko och Rolex som blommar upp då och då på olika forum. Frågar någon mig så tycker jag att det är två bra klockor. Ibland lite olika som här ovan, men ofta rätt för vad de är tänkta för.
 

Sond

Patek
Du var säkert nämnt det innan, men varifrån är bandet och vad heter färg/modell?
Bandet köptes begagnat här på KS. Men det är från: http://www.thetimetraveler.co/accessories/straps/2-piece-horween-shell-cordovan/
Det är ett Cordovan och jag tror just denna inte säljs under exakt det namn som gällde då. Jag skulle tro/vet att det nu motsvarar Dark Tan eller Brown.

Hela Explorerprojektet bestämdes när jag såg den här bilden:
rolex-1016-z1-2.jpg


Fram tills dess var jag lite osäker på vilken klocka det skulle bli. Men efter att ha sett denna bild var allt klart. Jag skulle ha en Explorer 1016 och jag skulle hitta ett band som såg ut som det på bilden. Först beställde jag ett från The Timetraveler, men det blev för ljust. Det tjänstgör nu på en DJ:
null_zps55ec9b8b.jpg


Sedan fick jag som sagt möjlighet att köpa det som nu sitter på Explorern. Så till slut kunde jag förklara Explorerpojektet avslutat och låta det gå över i linjen. Är väldigt nöjd med resultatet av projektet.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Man blir så sugen på att köpa en själv, den är då trevlig den modellen. Tar av mig hatten :nailbiting:
 

Nrobedal

Omega
R
Bandet köptes begagnat här på KS. Men det är från: http://www.thetimetraveler.co/accessories/straps/2-piece-horween-shell-cordovan/
Det är ett Cordovan och jag tror just denna inte säljs under exakt det namn som gällde då. Jag skulle tro/vet att det nu motsvarar Dark Tan eller Brown.

Hela Explorerprojektet bestämdes när jag såg den här bilden:
rolex-1016-z1-2.jpg


Fram tills dess var jag lite osäker på vilken klocka det skulle bli. Men efter att ha sett denna bild var allt klart. Jag skulle ha en Explorer 1016 och jag skulle hitta ett band som såg ut som det på bilden. Först beställde jag ett från The Timetraveler, men det blev för ljust. Det tjänstgör nu på en DJ:
null_zps55ec9b8b.jpg


Sedan fick jag som sagt möjlighet att köpa det som nu sitter på Explorern. Så till slut kunde jag förklara Explorerpojektet avslutat och låta det gå över i linjen. Är väldigt nöjd med resultatet av projektet.

Riktigt fin DJ!
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Båda är ju fina för sig men det är riktigt coolt med kombon. Ett härligt resultat av klockintresset. Grattis!
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Måste säga att jag finner dina inlägg alltid roliga och intressanta att läsa, din Explorer är magisk Sond:)
 
Topp