• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mindre klocka med mycket komplikationer

McManaman

Cartier
Hej!

Vad finns det för trevliga mekaniska ur med dual time/gmt, datum samt kronograf, som samtidigt är lite mindre (runt 39-40 eller mindre) samt vattentäta? Dessutom skitsnygga såklart!

Svårt att hitta nåt tycker jag. En kompromiss skulle ju kunna vara att köpa flera olika klockor med vardera en komplikation ;)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Den här prickar in allt utom vattentätheten tror jag, är dock inte 100 på ifall 24 timmars handen går att ställa separat.
Utöver det du nämner har den även veckodagsindikering, månad och månfas. Just NU finns det en till salu på köp/sälj tillochmed !
https://klocksnack.se/threads/longines-master-moonphase.53347/

image.jpg
 
Senast ändrad:

McManaman

Cartier
Den här prickar in allt utom vattentätheten tror jag, är dock inte 100 på ifall 24 timmars handen går att ställa separat.
Utöver det du nämner har den även veckodagsindikering, månad och månfas. Just NU finns det en till salu på köp/sälj tillochmed !
https://klocksnack.se/threads/longines-master-moonphase.53347/

image.jpg

Fina klockor båda två! 15k för den första, nåt liknande för den andra eller? Har letat lite efter iwc, typ spitfire, men de blir väldigt stora oftast.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Haha. Jag är helt blind! Stirrade på klockan i flera minuter innan jag postade svaret för att inte göra bort mig.
Det gick så där...
Du är ursäktad, det är inte så där jättetydligt. Får backa själv här, trodde det var GMT-visare men det är det ju inte. Finns ingen 24-timmars skala. Extra timvisare, går varvet runt på 12 timmar... "Three time zones on a 12-hour basis"
 
Topp