• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mini presentation..

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Tänkte försöka mig på en liten mini presentation. Nyinkommen Eiger dykare, 70- tal Swiss made. Detta märke har jag försökt googla på men hittat väldigt lite. Står en del om ihopsatta delar och automatiserad tillverkning m m. 17 jewels, incabloc, ref 1933. Vet inte vad det är för verk, tyvärr. Hur som helst inget märkvärdigt, men jag tycker det är en mysig liten rackare (37mm). Handjagad. Tickar på riktigt fint. 5ATM är OK. Låtsas att alpjägarna hade sådana.
Tack för titten.
20140226_113840-picsay_resized_1.jpg
20140226_113808-picsay_resized_1.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Tjusig!
Gillar att baksidan inte är "perlonskadad", känns som ett ur som skulle vara i riskzonen för det!

Får man se en upside med bandet med de blåa stygnen också?
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Tyvärr är uppsidan med vita stickningar. Har i o f ett Hirshband med blå stickning, tänkte inte på det. Ska prova det.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
As cool as they come. Gillar den och kan inte bidra med något till infon om Eiger men fick en gång höra en klocksamlare i skinnväst kalla märket för parfymklockor, förklaringen uteblev.:) Kanske fick man vid köp av parfym med ett sött Eiger-ur en gång i tiden....
 
Topp