• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Minigame: Välj klocka utifrån bokstav

Tjena alla glada!

Satt o kikade på klockor (det gör väl alla här) och fick en idé när jag kollade på urets utbud av klockmärken i bokstavsordning. :)

Vidare till min lilla lek och diskussion; välj en bokstav vars grupp klockor du endast får bära! Välj gärna även en grupp som du minst skulle vilja vara kopplad till också :p

EDIT: Reglerna är alltså att du ska välja en bokstav (A-Z) som du ska (imaginärt) enbart basera din samling på, det är inte ett måste att du ska bära alla klockor inom bokstavsgruppen, men gärna många. Du behöver inte ta pengar/budget i beakt. Lek med tanken! :) Välj gärna även en grupp du minst vill ha.

Ex. Jag hade hållt mig till grupp A för att jag älskar Lange och AP, hade hållt mig långt borta från grupp K då jag inte intresseras av dessa märken :) osv...

20180628_094719.jpg

Diskutera fritt och kom med era val!
Ha en fortsatt bra dag :cigar:

Senast ändrad:
Tjena alla glada!

Satt o kikade på klockor (det gör väl alla här) och fick en idé när jag kollade på urets utbud av klockmärken i bokstavsordning. :)

Vidare till min lilla lek och diskussion; välj en bokstav vars grupp klockor du endast får bära! Välj gärna även en grupp som du minst skulle vilja vara kopplad till också :p

Ex. Jag hade hållt mig till grupp A för att jag älskar Lange och AP, hade hållt mig långt borta från grupp K då jag inte intresseras av dessa märken :) osv...

20180628_094719.jpg

Diskutera fritt och kom med era val!
Ha en fortsatt bra dag :cigar:
Skulle valt grupp O om man ska köpa klockorna själv.

Beror på om jag måste bära alla märken från sagd grupp i rotation eller inte.
Ex: Hade gärna burit IWC men om det även innebär att jag måste bära Invicta är det fullständigt ointressant :p Samma gäller grupp P.
Är "reglerna" sådana att alla märken i gruppen måste bäras skulle jag välja grupp O eller Z.

Beror på om jag måste bära alla märken från sagd grupp i rotation eller inte.
Ex: Hade gärna burit IWC men om det även innebär att jag måste bära Invicta är det fullständigt ointressant :p Samma gäller grupp P.
Är "reglerna" sådana att alla märken i gruppen måste bäras skulle jag välja grupp O eller Z.
Kul! Jag tänker snarare att du har kan bygga ihop en samling av vald bokstav, sen vad du använder är upp till dig :D alltså att du ska hålla dig till en bokstav restan av livet liksom!

Sen för att svara på tidigare kommentar så menar jag även att det är önsketänkande och du behöver inte pröjsa för alla klockorna i denna lek ;)

För att bygga en bra och varierad samling av olika typer av ur så skulle jag gå på B, kan man snappa upp några ikoniska Breitling, grymma Breguet dressare, Blackpain, uddars klockor från Bell & Ross samt att Baume Mercier gör ganska fina klockor till billigare peng. :) Helt klart B! Absolut sämst är väl G. Parfymklockor och GPS...

För att bygga en bra och varierad samling av olika typer av ur så skulle jag gå på B, kan man snappa upp några ikoniska Breitling, grymma Breguet dressare, Blackpain, uddars klockor från Bell & Ross samt att Baume Mercier gör ganska fina klockor till billigare peng. :) Helt klart B! Absolut sämst är väl G. Parfymklockor och GPS...
Håller med! B är en riktigt stabil grupp med variation!

Jag är kluven mellan grupp B (Breitling, Blancpain,Breguet) och S (Seiko,Sinn) jag antar att Credor och Grand Seiko är inkluderat!

Jag hade nog varit fine med att bara haft Omega-klockor, och Oris har ju några småroliga klockor också, så hade nog blivit O för mig.

Svårt val när man inte måste tänka budget, min första tanke är ju R, rolex är ju lätt att bygga en bra samling på sen får man ju även in en liten Richard Mille där också. Men A och P lockar ju lite också.

Bygger ni valet från uret.se så går ni ju miste om rätt många fina märken. Som HYT, mb&f, jaquez droz för att nämna några.

Det var ju ett lätt val tycker jag. S såklart. Seiko har ju allt från budget till lyx och från gammalt till nytt. Vill man ha lite svenskt har vi ju Sjöö Sandström. Lite highend Sarpaneva. Lite beaters från Sinn. Lite outdoor från Suunto. Lite flygare från Stowa. Lite dykare från Squale. Lite galna plastklockor från Swatch. Lite kina från Seagull. Lite Slava från Ryssland. Då har man Japan, Sverige, Finland, Tyskland, Schweiz, Ryssland och Kina representerat. Tror inte att någon annan bokstav ger så bra spridning :)

Senast ändrad:

G? Girard Perregaux, GUB Glashütte, Glycine, Gallet, Gruen...

O.

Har ett antal Orient, och skulle jag få för mig att gå upp en nivå så ligger Omega bra till (Skulle välja Omega framför Rolex alla dagar i veckan...:):):))

B tickar många boxar om man bara ska välja bland märken som finns på bilden givet unlimited cash.

Men måste säga att jag gillar tanken på O. En kategori där man har råd att äga klockor från alla märken samtidigt. Plus att jag skulle använda alla ;)

Väldigt få som svarar R i tråden märker jag. Trots att R verkar vara märket som gäller just nu.... ;)

Tillbaka
Topp