• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Minst en skall bort!!!

Femitolv

Cartier
image.jpg
Köpt fem klockor sista tiden minst en skall bort! Hjälp mig!
 

Femitolv

Cartier
Förtydligande
Tips å goda råd om vilken eller vilka av senaste tiden köp ( se bild) som skall behållas el säljas av i annat sammanhang.


Grunden är att jakten är för mig en del av nöjet! I all enkelhet så var detta tanken
 

Norra

Panerai
Detta OMEGA Quartz verket är grymt fint och håller hög Kvalite!!!!! Tycker vi som är urmakare, sedan får dom som inte förstår nått, kalla det för skit,
Du har säkert rätt, men jag tycker ändå att kvarts är tråkigt, och frågar man mig så tycker jag fortfarande kvarts ryker först.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Själv har jag väldigt svårt att sälja klockor, men om jag hade varit tvungen att göra mig av med en hade jag sålt lagondan. Den ger ju dock inte så mycket pengar, så om du är i behov av pengar för att köpa nytt, hade jag sålt guldfärgade geneven med datum.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Själv har jag väldigt svårt att sälja klockor, men om jag hade varit tvungen att göra mig av med en hade jag sålt lagondan. Den ger ju dock inte så mycket pengar, så om du är i behov av pengar för att köpa nytt, hade jag sålt guldfärgade geneven med datum.

+1
Den Genevé:n är en väldigt förekommande modell med Omegas cal 1030 som i o f s har sina kvaliteér s s hacking feature men vars uppdrag designats i spädaste laget. Jag skulle valt den för att lämna. Eller vad vill trådens urmakare @tictac62 ge för råd?
:)
 

tictac62

Cartier
@Kettil Jag hade sålt Lagondan, på 70-80 talet såld Domus varuhusen Lagonda kockor, det var deras husmärke1 Jag gällar att jobba med Omega, Certina, både mekaniska, stämmgaffel och quartz, så jag hade lätt sålt lagondan. Certina kommer snart att få lite kultstatus som Omega. Fina lätt mekade urverk, har alltid gillat dom.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
@Kettil Jag hade sålt Lagondan, på 70-80 talet såld Domus varuhusen Lagonda kockor, det var deras husmärke1 Jag gällar att jobba med Omega, Certina, både mekaniska, stämmgaffel och quartz, så jag hade lätt sålt lagondan. Certina kommer snart att få lite kultstatus som Omega. Fina lätt mekade urverk, har alltid gillat dom.
I o f s kanske helt rätt ur ett samlarperspektiv, men Lagondan har ju så lågt värde att den knappt är mödan värd att sälja, vilket jag tror är av vikt för TS . Om jag inte velat ha den hade jag i s f gett bort den som kul födelsedagspresent eller ngt. Tavlan är ju inte alls oäven… ;)
 

Femitolv

Cartier
Jakten efter "fynden" är just nu den starkaste drivkraften!

Köpte denna idag
Å den gillar jag mer så minst en skall bort troligtvis två , å just nu två. Av tre i översta raden

Tack mvh
image.jpg
 
Topp