• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Misslyckad paketöppning. Antiklimax!

joca

Patek
2-Faktor
Tack för svaret. Känns bättre nu än när jag skapade tråden. Men det är ändå något som inte stämmer. Fel tagg eller dokumentation. Cert ej korrekt ifyllt. Blir nog att skicka tillbaka denna. Snacka om antiklimax. I denna prisklass vill jag att allt skall vara korrekt. Eller är det bara jag som är obstinat?


Yup. Tar inga chanser.

Har du kontaktat Uret?
Tycker absolut man ska förvänta samt kräva att allt är korrekt när man köper en ny klocka, oavsett prisklass egentligen.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Var ju en liknande tråd uppe nyligen där TS köpt en Explorer från Uret och även han fått med röd tag/3 års garanti.. Han mailade ju uret och de kompenserade detta med ersättning/reducering på priset, detta kan ju vara ett alternativ om du kan leva med att du inte har en grön tag, annars är det ju bara att skicka tillbaka den och köpa en någon annanstans :)

edit: https://klocksnack.se/threads/paket-från-uret.46543/
 

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Självklart skall man få det man betalar för men spelar det egentligen någon roll om det är 3 eller 5års garanti? Chansen att det uppstår ett fel på dinkan som täcks av garantin mellan 3e o 5eåret måste vara minimal eller innebär garantin något utöver det normala? Konstigt att Rolex inte har livstids garanti. Och nej, garanti omfattar inte slitage...
 

sveol

Cartier
Var ju en liknande tråd uppe nyligen där TS köpt en Explorer från Uret och även han fått med röd tag/3 års garanti.. Han mailade ju uret och de kompenserade detta med ersättning/reducering på priset, detta kan ju vara ett alternativ om du kan leva med att du inte har en grön tag, annars är det ju bara att skicka tillbaka den och köpa en någon annanstans :)

edit: https://klocksnack.se/threads/paket-från-uret.46543/

Yup det är ett alternativ, bra om uret hanterade det på detta sätt. Men vet inte om det är rätt väg för mig, är lite för petig. Vill ha ett "korrekt" paket. Jag har iaf kontaktat uret, inväntar svar.
 

sveol

Cartier
Självklart skall man få det man betalar för men spelar det egentligen någon roll om det är 3 eller 5års garanti? Chansen att det uppstår ett fel på dinkan som täcks av garantin mellan 3e o 5eåret måste vara minimal eller innebär garantin något utöver det normala? Konstigt att Rolex inte har livstids garanti. Och nej, garanti omfattar inte slitage...
Håller med till viss del. Inte sjutton spelar det någon större roll. Men rätt skall vara rätt. Det är för mycket pengar och ett för "viktigt" köp för att det skall strula på detta sätt. En SKX007 kan komma med felaktig dokumentation, jag överlever. Men en Rolex för 70k skall vara korrekt. Iaf enligt mig.
 

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Håller med till viss del. Inte sjutton spelar det någon större roll. Men rätt skall vara rätt. Det är för mycket pengar och ett för "viktigt" köp för att det skall strula på detta sätt. En SKX007 kan komma med felaktig dokumentation, jag överlever. Men en Rolex för 70k skall vara korrekt. Iaf enligt mig.
Jag säger inte emot.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Självklart skall man få det man betalar för men spelar det egentligen någon roll om det är 3 eller 5års garanti? Chansen att det uppstår ett fel på dinkan som täcks av garantin mellan 3e o 5eåret måste vara minimal eller innebär garantin något utöver det normala? Konstigt att Rolex inte har livstids garanti. Och nej, garanti omfattar inte slitage...

För mig skulle det snarare handla om andrahandsvärdet.
Om jag skulle vilja sälja den om något år eller två (inte helt omöjligt..) så är det mycket lättare att sälja en klocka som har 3 år kvar på garantin än en som är på väg eller just har gått ut.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Förstår precis. Jag hade också tyckt att det smakat lite beskt. För dessa slantar ska det banne mig vara 100%. Annars skulle de ha upplyst om detta från början. Så att det varit ditt val. Dock försvinner väl lite av glädjen även om du skickar tillbaka. Oskuld är man en gång.
Nej skicka tillbaka, glöm denna händelse, vänd dig någon annanstans och bli 100% nöjd. Tycker jag.
 

newk15

Cartier
Tråkig erfarenhet för de pengarna. Lämna tillbaka, spara ihop några tusen till och gå till AD och avnjut lite dricka i samband med köpet. Det är en rätt najs upplevelse och inte helt ovärd den extra slanten. I synnerhet inte inräknat att du vet att allt är korrekt.
 

Mattiasss

Omega
Detta är så tröttsamt. Du har köpt en klocka som du längtat efter väldigt länge, eller hur? Du tyckte att väntetid och pris hos AD var sämre än vad uret.se kunde erbjuda. Om du bara hade rekat liiiiite så hade du hittat en annan tråd här på KS där en annan medlem råkat ut för liknande som dig själv. Och med liiiite mer eftertänksamhet så hade du kanske kunnat listat ut följande: Uret.se köper in klockor hos auktoriserade återförsäljare runt om i hela världen för att kunna erbjuda några tusen billigare än tex. Nymans Ur. Med detta sagt så tycker jag du ska sluta gnälla över en röd tag och vara nöjd över att du är en av de få människor som faktiskt kan unna sig lyxen med en så pass fin klocka. Garanti på fem år är i mitt tycke enbart ett för att öka försäljning och att kunna höja pris.


(Första fylleinlägget någonsin. Kanske tappade tråden, kanske inte. Vem vet?)

:woot:
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Detta är så tröttsamt. Du har köpt en klocka som du längtat efter väldigt länge, eller hur? Du tyckte att väntetid och pris hos AD var sämre än vad uret.se kunde erbjuda. Om du bara hade rekat liiiiite så hade du hittat en annan tråd här på KS där en annan medlem råkat ut för liknande som dig själv. Och med liiiite mer eftertänksamhet så hade du kanske kunnat listat ut följande: Uret.se köper in klockor hos auktoriserade återförsäljare runt om i hela världen för att kunna erbjuda några tusen billigare än tex. Nymans Ur. Med detta sagt så tycker jag du ska sluta gnälla över en röd tag och vara nöjd över att du är en av de få människor som faktiskt kan unna sig lyxen med en så pass fin klocka. Garanti på fem år är i mitt tycke enbart ett för att öka försäljning och att kunna höja pris.


(Första fylleinlägget någonsin. Kanske tappade tråden, kanske inte. Vem vet?)

:woot:
Full och avis? :)
 

djanbin

Omega
Detta är så tröttsamt. Du har köpt en klocka som du längtat efter väldigt länge, eller hur? Du tyckte att väntetid och pris hos AD var sämre än vad uret.se kunde erbjuda. Om du bara hade rekat liiiiite så hade du hittat en annan tråd här på KS där en annan medlem råkat ut för liknande som dig själv. Och med liiiite mer eftertänksamhet så hade du kanske kunnat listat ut följande: Uret.se köper in klockor hos auktoriserade återförsäljare runt om i hela världen för att kunna erbjuda några tusen billigare än tex. Nymans Ur. Med detta sagt så tycker jag du ska sluta gnälla över en röd tag och vara nöjd över att du är en av de få människor som faktiskt kan unna sig lyxen med en så pass fin klocka. Garanti på fem år är i mitt tycke enbart ett för att öka försäljning och att kunna höja pris.


(Första fylleinlägget någonsin. Kanske tappade tråden, kanske inte. Vem vet?)

:woot:
Klockrent.
 
"Exklusiva klockor -Samma villkor, lägre pris"
Lever ju inte efter sin egen slogan iaf. "Sämre villkor, nästan samma pris" hade passat bättre.

Enda man kan fynda på uret nowadays verkar vara Invicta (vem vill det). Nae, uret.se skulle iaf jag aldrig handla från.

OT: Skicka tillbaks.
 
Senast ändrad:

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Detta är så tröttsamt. Du har köpt en klocka som du längtat efter väldigt länge, eller hur? Du tyckte att väntetid och pris hos AD var sämre än vad uret.se kunde erbjuda. Om du bara hade rekat liiiiite så hade du hittat en annan tråd här på KS där en annan medlem råkat ut för liknande som dig själv. Och med liiiite mer eftertänksamhet så hade du kanske kunnat listat ut följande: Uret.se köper in klockor hos auktoriserade återförsäljare runt om i hela världen för att kunna erbjuda några tusen billigare än tex. Nymans Ur. Med detta sagt så tycker jag du ska sluta gnälla över en röd tag och vara nöjd över att du är en av de få människor som faktiskt kan unna sig lyxen med en så pass fin klocka. Garanti på fem år är i mitt tycke enbart ett för att öka försäljning och att kunna höja pris.


(Första fylleinlägget någonsin. Kanske tappade tråden, kanske inte. Vem vet?)

:woot:

Jag är av åsikten att man ska få det man betalar för, oavsett om det är en lyxprodukt.
 

Mattiasss

Omega
Jag är av åsikten att man ska få det man betalar för, oavsett om det är en lyxprodukt.
Det har han väl också? Han köpte väl en klocka från en gråhandlare?

Edit: Klart man ska få vad man betalar för, det står ju på uret.se att det är "5 års officiell världsgaranti" så om det skulle hända något inom 5 år så får man väl vända sig till uret.se
Det står även att klockan har 50 h power reserve. Mig veterligen så är det "endast" 48 h.
 
Senast ändrad:
Topp