• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Misstänkt blocketskojare

vanheden

Breitling
Jag blev igår uppringd av en kille från Småland som var intresserad av min klocka som finns på Blocket. Han var väldigt trevlig och alert men inte vidare påläst om klockan (han hade enligt honom 3 annonser han skulle ringa runt på och jag var en av dom).

Han var väldigt ivrig på klockan och vi kom överens om ett pris. Han skulle till min hemstad idag och lämna "hantverk" som han jobbade med (han hade eget företag).

Jag föreslog att vi möts på banken, hans företag och jag har samma bank. Jag gjorde klart att inga pengar, ingen klocka. Han skulle be "Annika" (tror jag det var) på ekonomi att skicka över pengarna från hans företag, vilket jag tyckte var perfekt för då ser jag pengarna direkt när vi har samma bank. Han nämnde då att pengarna skickas via någon bankgirocentral i Danmark och att det kan ta någon dag innan jag ser dem, men jag kunde få se kvittot på att pengarna skickats. Återigen, inga pengar, ingen klocka! Snäll som jag är så sa jag att jag kollar med mina vänner på banken om hur fort jag kan se pengarna och återkommer till honom för en affär idag....

Banken lät ganska misstänksam ang bankgirocentralen i danmark, har vi samma bank kan han ju lika gärna skicka konto-konto direkt till mig.

Sen dess har jag sökt honom ca 20ggr men hans mob är avstängd, kan inte hitta numret på eniro, förmodligen kontantkort från 3...

Någon rimlig förklaring kan naturligtvis finnas men det var ändå såpass mycket konstiga saker i kedjan så jag vill ändå be er hålla ögon och öron öppna.
 

vonhall

Rolex
Ja det gäller att man är vaken när man skall sälja! Antar att det är guldklockan han försökte lura dig på?
Hade även varit intressant att veta hur han såg ut och vad han kallade sig!
 

vanheden

Breitling
Ja det gäller att man är vaken när man skall sälja! Antar att det är guldklockan han försökte lura dig på?
Hade även varit intressant att veta hur han såg ut och vad han kallade sig!

Tror han hade nåt svenskt namn. Han bröt ingenting men hävdade att han bodde i Jönköping, vilket lät högst trovärdigt på dialekten. Har även gått pm från folk som verkar ha stött på denna figur också
 

vonhall

Rolex
Tackar för infon! Tänkte först på den där Lazlo som många råkat ut för. Skönt i alla fall att du inte blev av med något iaf :)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Lazlo hade en annan taktik, han gjorde faktiska överföringar framför ögonen på folk på äkta bank men reverserade sedan betalningen efter han fått klockan. Fullt möjligt på vissa svenska internetbanker.
 
Topp