• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mitt första länkbyte

Tony

Omega
Efter många informativa svar från diverse forummedlemmar angående länkbyte gjorde jag mitt första byte idag. Tack alla som har hjälpt mig med tips och svar på mina nybörjarfrågor.

Köpte ett svart läderband och lås av märket Hirsch från WatchObession. Upptäckte att samma person (Gary) jobbar både på hirschstraps.com och WatchObsession. Priserna (i euro) på WatchObsession är lite billigare än (dollar) på hirschstraps.com. Valde fri frakt på WatchObsession, frakten kostar 9.95dollar på hirschstraps.com. Gary svarar på frågor med detaljerade svar så service anser jag är bra. Beställde i måndags och fick paketet idag (torsdag).


mJ0Lu4x.jpg

Läderband och lås.


Speedmaster Pro från -83 med originallänk.


Med det nya läderbandet och låset:











Är ingen proffsfotograf, så ni får ha överseende med kvalitén på fotona. ;)

Känns bra att ha gjort första länkbyte utan att klockan har kommit till skada. :)
 

JayJay

Rolex
Bra jobbat. Ang resultatet tycker jag länken är ett bättre alternativ på den klockan (sorry). Men det ser absolut inte dåligt ut för det. Allt klär ju en skönhet.
 
Topp