• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mitt första strap!

seikoswede

Panerai
Satt igår kväll och scannade igenom alla trådar om egentillverkade band och fick äntligen motivation att försöka själv.

Problemet är bara att jag är till sjöss och inte har något eget material med mig!

Men efter att ha pratat med en av matroserna så lyckades vi uppbringa en bit läder i tvivelaktig kulör och lite nålar och tråd.

Sagt och gjort, upp i hytten och några klipp klipp senare, några slag med hammaren och ett par stick med syl och nål så blev det så här:

NLj0Dvw.jpg


Då jag inte har något spänne så fick det bli tryckknappar istället. De trillar säkert snart av då skinnet är för tjockt men då får jag ju glädjen av att göra ett till!!

0BHmGpW.jpg


En till:

cthmhat.jpg


Någon cheepo blir man väl aldrig men övning ger färdighet sägs det ju? Om inte skänker det lite mening till tristessen på Nordsjön.

Tack för titten och ha en trevlig lördagskväll!

Jim
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Med tanke på förutsättningarna vart det riktigt bra. Ifall du kommer över ett nato så kan du slakta det på hårdvara och använda, lädret så ganska tunt ut så det borde funka. :)
 

seikoswede

Panerai
Tack så mycket! Jo med tanke på att jag medvetet inte var så noggrann och att det bara tog mig 45 minuter så är jag faktiskt lite nöjd, det måste erkännas.
Ville bara få lite känsla för materialet då det var flera decennier sedan jag sist sydde något.

Nästa band skall jag planera lite bättre.

På återseende!

Jim
 
Topp