• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mitt glas är borta! (Lilla tråden om AR)

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Jag kom nyligen tillbaka till Breitling familjen efter en längre tids frånvaro. Det som slog mig direkt är givetvis tavlan på min nya Avenger. I mitt tycke så är den smått fantastisk och är en god sammanfattning av allt som jag gillar med Brattar. Men även hur mycket hela klockan lyfts när man i princip knappt märker av glaset. Breitling kör ju dubbelcoating på de flesta av sina modeller vilket är trevligt. Vilka fler sitter på klockor som ni har "tappat" glaset på?
Ingen trådstart utan illustrerande bild.
IMG_0572.JPG
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Platt, obehandlat safirglas är väl sämsta tänkbara så jag skulle snarare säga att de gamla plexiglasen var bättre vad gäller läsbarhet.
Ok! Tänker att det är en ganska dyr operation att köra dubbelcoating. Men att man får på köpet att det lättare blir repor på safiret. Inte i själva glaset men väl i beläggningen. Dock så måste Breitling köra något superduperhårt (teknisk term) för jag har bangat i mina brattar både här och där utan minsta repa. Finns det några andra kända nackdelar med AR/ inte AR?
 

MånsT

Rolex
Ok! Tänker att det är en ganska dyr operation att köra dubbelcoating. Men att man får på köpet att det lättare blir repor på safiret. Inte i själva glaset men väl i beläggningen. Dock så måste Breitling köra något superduperhårt (teknisk term) för jag har bangat i mina brattar både här och där utan minsta repa. Finns det några andra kända nackdelar med AR/ inte AR?
Enda nackdelen jag kommer på är att beläggningen skadas/slits. Med det sagt har jag aldrig lyckats med det på mina klockor heller.
 
Topp