• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mitt Grand Seiko-par

john b

Rolex
Hej!

Jag bestämde mig för att behålla den gamle vite. Min fru påtalade att det är den snyggaste klockan jag har, och jag får väl hålla med.
Först tyckte jag den var lite för lätt, men efter en dag på armen bestämde jag mig för att hålla den länge, kanske serva och rucka.



Så jäkla fina tavlor de kläcker ur sig!

Klarar alla urmakare av vintage Grand Seiko om inget är paj? Jag antar att reservdelar är svårt, men lite packningar och smörjning borde vara görligt eller? Känns lite overkill att skicka den till Japan, men finns det inget bättre alternativ får jag kolla detta med Klockmäster (vilket kompliceras av att jag inte bor i Sthlm)

Mvh
John
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Fint par! Grand Seiko har otroligt fina dinkor..! En grundlig rengöring borde en kompetent urmakare fixa tror jag...

Min säger hej.

zSb3lXe.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grymma klockor såklart.
Om det är den som datumet strular på så hade jag tagit kontakt med Seiko UK och därefter skickat den dit. En vanlig service fixar väl de flesta urmakare, men är den inte rätt servad så kommer den inte uppföra sig som den ska.
 

JesperO

Rolex
Grymt fin par -helt rätt att behålla den gamle...
Tavlorna är helt fantastiska.
Har ingen susning om service men skulle inte våga chansa utan antagligen gjort som Jonsson föreslår...
 
Topp