• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mitt "lilla" bidrag bland kronografer

Ragge

Cartier
Min kronograf Normale med ett fint Venus 170 verk. Finns liknande med alla upptänkliga namn, Breitling är ganska vanlig på nätet men jag har inte hittat någon till Normale. Funkar fint och jag gillar den skarpt. Men, nog kunde den fått vara liite större. Jämför med Seamastern. Någon som kan upplysa mig närmare om modell eller namn så tas det tacksamt emot.
20140801_134707.jpg
20140801_135058.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Härlig krono! :) gillar även att du kör den på bund, det är en underskattat kombo och speciellt på lite mindre, äldre klockor...
 

Exxet

Rolex
Jag har nog funderat på det, men den är så ruffig i metallen så jag tycker den gamla passar bra in.
Snygg chrono, men tycker att du ska byta ändå, dom där självsprickorna i glaset tyder nog på att glaset är ganska skört och kan paja om du skulle råka slå emot något, och ev skada tavla o visare, om den bara ska ligga i en klockbox och vara fin spelar det ju mindre roll.
 

Ragge

Cartier
Snygg chrono, men tycker att du ska byta ändå, dom där självsprickorna i glaset tyder nog på att glaset är ganska skört och kan paja om du skulle råka slå emot något, och ev skada tavla o visare, om den bara ska ligga i en klockbox och vara fin spelar det ju mindre roll.

Det stämmer nog. Nu är den mycket riktigt sällan på armen, mest för att jag är lite snål på den och den känns lite ömtålig. Jag ska tänka lite till :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Fin liten rackare, kan inte tillföra något kunskapsmässigt men stämmer in i hyllningskören - grattis till en fin kronograf!
 
Topp