• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mitt senaste förvärv Rolex 1680 - vill ha era åsikter.

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Köpte i förra veckan ännu en klocka, Snubblade över en Rolex 1680 daterad 1977 som jag inte kunde passa på.
I mina ögon ser den bra ut, originalvisare, tavla medmera. inte farligt polerad. Länken verkar vara bytt vid tillfälle, annars är den som jag vill ha den.

Rolex 1680
serienr: 5064xxx
ändlänkar: 580
länk: 93150

Servicehistoriken är okänd så jag tänkte skicka in den på översyn samt. byta alla oljor och packningar

Innan jag kostar på den vill jag givetvis ha era åsikter och tänkte därför ladda upp lite bilder så ni kan döma den.
Det jag är ute efter är om ni ser detaljer som inte borde vara där, behöver ni fler bilder så säg till.

Otroligt tacksam för den kunskap ni alla besitter.

bild 1.JPG


bild 4.JPG

bild 3.JPG
bild 2.JPG
 

Fabian

Patek
2-Faktor
ser ut att ha ett fint tjockt case, även roligt med fat font insert. jag hade möjligen pillat bort den nya kulan stör mig på att den är så vit i jämförelse med tavla och visare. dålig när det gäller tavlor på 1680, men den har iallfall inte meters first vilket jag tror bara fanns på sena 60/ tidiga 70-talare. någon annan får gärna dementera den informationen ifall den är felaktig.
 

thomastheswede

Audemars
Grattis! Ser orörd och bra ut, försök hitta en pärla som är mer gul så blir det kanon.

Vad är det för clasp code på spännet?

Obs! Det är bara rödingar som finns i mk1-mk6. Mig veterligen finns det bara tre versioner av 1680 White: mk1-mk3. Den du har är i alla fall inte mk2, då hade SUBMARINER varit längre än underliggande rad. Din timvisare skymmer "L" i Rolex som skulle kunnat visa om det är en Mk1 eller 3.
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Grattis! Ser orörd och bra ut, försök hitta en pärla som är mer gul så blir det kanon.

Vad är det för clasp code på spännet?

Obs! Det är bara rödingar som finns i mk1-mk6. Mig veterligen finns det bara tre versioner av 1680 White: mk1-mk3. Den du har är i alla fall inte mk2, då hade SUBMARINER varit längre än underliggande rad. Din timvisare skymmer "L" i Rolex som skulle kunnat visa om det är en Mk1 eller 3.



Tack för lite info, om det bortsett från pärlan verkar ok känns det rätt att bekosta en service:)
 
Topp