• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MJ watches chrono24

Divemaster

Cartier
har hittat en klocka rolex gmt 116713LN på chrono24 säljaren MJ watches från antverpen är "trusted seller since 2009" premium . Nån här som har nån erfarenhet av dom ? skicket är bra o det är ett fullset för ca 75000 år 2009.
Jag funderar på o slå till men hur funkar detta med trusted checkout? Tacksam för tips o råd !!
 

Marhoi

Friends of KS
C24 gör en ockulärbesiktining på bilderna av objektet, men de garanterar inte att klockan stämmer överens med säljarens beskrivning. Därför är det viktigta att köpa säljaren. Det finns en referenstråd här på klocksnack för C24-handlare. Kolla i den och googla även fram andra referenser. Om allt ser bra ut, så kör.

Gällande trusted checkout, som jag använde mig av för två veckor sedan, fungerar det så här;
1. Du hittar ditt objekt och ber om att få en offert.
2. Säljaren svarar med en offert, vilken inkluderar ALLA dina kostnader, inkl. frakt och den 2%-iga avgift C24 tar för tjänsten.
3. Du accepterar din offertförfrågan, bindande. Det kostar en liten avgift att banga ur nu.
4. Du gör en utlandsbetalning till C24:s konto.
5. C24 meddelar säljaren när de fått pengarna.
6. Säljaren skickar klockan och skickar med spårnings-ID.
7. Du plockar ut klockan och har tid på dig att kolla så att allt står rätt till, t o m gå till en AD för äkthetsintyg/värdering om så vill.
8. C24 skickar pengarna till säljaren.
9. Alla nöjda och glada.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
har hittat en klocka rolex gmt 116713LN på chrono24 säljaren MJ watches från antverpen är "trusted seller since 2009" premium . Nån här som har nån erfarenhet av dom ? skicket är bra o det är ett fullset för ca 75000 år 2009.
Jag funderar på o slå till men hur funkar detta med trusted checkout? Tacksam för tips o råd !!

Kolla tråden om C24 under Good/bad guys, där finn en del information.
 
Topp