• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MK40 Chronograph Date 3513.33 - Service?

simtod

Basic
God kväll mina vänner!

Köpte en MK40 3513.33 för en tid sedan där det fanns ett litet problem med kronografen.
"Hour-hand" fortsätter att gå trots att tidtagaren är stoppad, vid nollställning återställs hour-hand men fortsätter därefter att gå utan att tidtagaren är aktiv.
Detta har blivit lite utav ett irritationsmoment för min del, kanske också varför klockan legat på hyllan och inte suttit runt armen.

Tänkte höra om någon på forumet kan uppskatta vad service-kostnaden för ett sådant här ärende kan gå på? Är lite osäker på om det ens är lönt att ta en urmakares tid för problemet eller om det blir lönt för min del. Förstår att det nästintill är omöjligt att svara på då det säkerligen är någon del som har gjort sitt och behövas byta ut..

Tillbaka
Topp