• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mocka-NATO. Snyggt men äckligt?

Funderar på att pimpa min klocka med ett NATO i mocka. Är dock lite fundersam på hur fräscht det håller sig? "Vanliga" NATOarmband brukar jag tvätta med tvål och vatten, men vet inte hur bra ett armband i Mocka skulle må efter samma behandling?

Det här kanske är ett icke-problem, men man vill ju inte gå runt och lukta sur bearnaise runt handleden!
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Har man inte bandet för hårt åtdraget så tycker jag inte det är något större problem. Annars är mocka lite kinkigt att tvätta, vanlig lädertvål rekommenderas inte. Undrar ifall inte såndäringa odörätare som man sprutar i skor borde funka.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Har haft mocka-nato, tyckte inte det blev speciellt äckligt. Finns ju mockatvätt som man använder till mockaskor, borde funka även på nato i mocka.
 
Topp