• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Modalo Tower Winder

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Klockuppdragaren är såld!

Säljer nu min Modalo tower 262061 då jag behöver en annan uppdragare med lägre TPD. Jag har haft den i strax över halvåret. De finns två små skavanker som inte är direkt synliga men ändå värda att nämnas, ett litet skav i nedre kant av den lilla lådan och en repa i glaset som med hjälp av direkt ljus gick att fånga på bild (se bilder). Motorerna går tyst som sig bör men den övre kudden klickar till vid varje varv.

Jag har skrivit en guide till klockuppdragare ifall du är osäker på vad just du behöver för någon.
Den hittar du här: https://klocksnack.se/threads/en-guide-till-watchwinders-klockuppdragare.44189/

Specifikationer:
Högblankt lackat körsbärsträ.
4 program för varje motor, medurs 900tpd, moturs 900tpd, alternerande med och moturs 1700tpd och alternerande med och moturs 900tpd.
2 års garanti (när garantin började gälla vet jag ej då jag köpt den på ebay)
Mått H 31,8 x B 17,7 x D 17,8 cm
Passar dom flesta klockor, har till och med haft en Breitling super avenger på den men det är precis på håret att det går med lite vilja.








Pris: 1000kr f2f på västkusten, eller skickat var du vill för 800kr och du står för frakt. Eller byte mot någon annan klockuppdragare som har alternerande med och moturs 650tpd, bytesvärde 1000kr.
Ingen retur.
 
Senast ändrad:
Topp