• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Modda 116610 till 116619LB färger

mofo

Audemars
2-Faktor
Snyggaste Rolexen är ju subben enligt mig och jag går i köptankar.
Drar in på Bergströms ur i Malmö för att testa lite, först och främst så är det 116610 som lockar.

När jag kommer in i butiken så är det någon som är före i kön jag pinnar fram till Rolexmontern och ser en sub med blå bezel och urtavla, blir genast kär.
Killen kommer snart fram och hjälper mig och jag ber att få testa den blåa(116619) och den svarta(116610).
Efter lite provande så känner jag lite skillnad på dem, hmmmm.
Han förklarar för mig att den ena är i vitguld och den andra i stål. :(

Den blå ser ju helt underbar ut och har alltid älskat blå tavlor, så nu till min fråga eftersom den inte ställdes i butik.
Finns det möjlighet att köpa blå bezel och urtavla och modda en 116610, får man ens göra det?
Pengarna finns inte att köpa en original, utan min tanke var ju då att köpa 116610 och när man sedan har lite mer pengar köpa tavla och bezel.

ladda ned.jpg


http://bergstromsur.com/produkt/submariner-date/
http://www.rolex.com/watches/submariner/m116619lb-0001.html
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Det går att göra modden. Men att hitta en AD som är villig att byta åt dig blir nog svårare...

Tänk även på att en blå vridring är i vitguld och kostar därför därefter.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Har lyssnat runt lite och fått reda på att det blåa insertet inte går att montera i stålbezeln, kan vara så att WG bezeln inte passar caset heller. En medlem här köpte en blå tavla som visade sig vara AM - va försiktig!
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Har lyssnat runt lite och fått reda på att det blåa insertet inte går att montera i stålbezeln, kan vara så att WG bezeln inte passar caset heller. En medlem här köpte en blå tavla som visade sig vara AM - va försiktig!
Ja, det låter inte kul om man tror sig köpt en bezel med vitguld och får något annat skit!

och hur snyggt blir det? Pimp up my watch? :)
Det blir fel i min bok.
jag var lite inne på det du säger, blir det bra lixom?!
 
  • Like
Reactions: JLW

Hugii

Audemars
Ja, det låter inte kul om man tror sig köpt en bezel med vitguld och får något annat skit!


jag var lite inne på det du säger, blir det bra lixom?!

oavsett hur bra det blir... det är fel :)
Är det fel att köpa en BMW 316 och sen klistra dit några M3 märken? :) Är det en M3a du har då?
 

Ekstrand

Cartier
Går inte att beställa insertet utan man måste skicka in ett för att få ett nytt, så blir ju problem ganska direkt!
 

MånsT

Rolex
Jag tycker det blir att låtsas ha något man egentligen inte har, typ (som sades tidigare) köpa en basbil och sen klistra på märken från prestandamodellen vilket bara är fjanteri... Köp en vanlig svart eller, om du lustar efter lite färg, en Hulk.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fanns ju någon här på KS som hade en blå som han sade byggts ihop hos en AD i Norge, eller om det var Finland.
 
Jag ringde nyss till Nymans som förklarade att jag inte ens får byta mellan vit och svart tavla på min Daytona på grund av nya regler från Rolex, så dem verkar dra åt livremmen på mods.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Är själv tveksam till konceptet. Det coola är ju just att blå= WG.
Självklart, en keramisk "pepsi" i stål skulle få mystiken att lägga sig precis som med smurfen. Som en individualfärg som bara finns på en viss bilmodell, typ gamla M3ans Lacuna Seca blue! Gick liksom inte köpa en 320 med den (om du inte slantade upp brutala pengar via Induvidual - but still)

Edit: för att förtyliga det jag menade i förra posten: Jag tror att det finns ADs som "fuskar".
 
Både otroligt svårt och väldigt förbjudet för AD att göra detta. (Lika tokförbjudet som att sätta en platina-exklusiv tavla i en ickeplatina modell. I bästa fall varning, i värsta: Tack och hej för samarbetet.)
 
  • Like
Reactions: JLW

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Både otroligt svårt och väldigt förbjudet för AD att göra detta. (Lika tokförbjudet som att sätta en platina-exklusiv tavla i en ickeplatina modell. I bästa fall varning, i värsta: Tack och hej för samarbetet.)
Är det verkligen så illa. Vet ju folk som fått 6-reftavlor i sina 5-refklockor, beachtavlor i sina vanliga Daytonas mm. Det är väl inte bytet i sig som det är ajjabajja på?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Köp en sån här. Min gamla finns till salu på KS av säljare. Sen kompletterar du med 116610.

image.jpeg
 
Topp