• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Modda Omega seamaster 2255.80

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Har börjat fundera på att modda min Electric blue. Har sett varianten med blå bezel men vill helst ha samma textfont på dykringen som original ringen. Har därför funderat på en ring från en 2254.50.00.

Vad tror ni? Är jag galen som ens tänker tanken?:)

Gav mig på ett förök med lite photoshop
 

Ryttaren

Rolex
Njae, tycker inte det matchar med svart ring. Då föredrar jag blå 2531 ring trots fel font. Fast det är möjligt att det blir bättre på riktigt, så prova vettja. :)

Edit: du är inte helt ute och cyklar iaf ;)
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Intressant!:) Ska kanske ge mig på en Photoshop försök på den kombon också innan jag bestämmer mig för något!
 

Pleasureman

Cartier
På med en blå ring


yruby9yd.jpg
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Vart ska man gå om man ska göra en sån här modd? Någon som har erfarenhet av någon urmakare i Stockholm?:)
 

firman

Cartier
Det gör du själv :) inte alls svårt. Är du osäker så köp en ring och lämna till en urmakare, borde inte kosta mer en 100kr så enkelt är det!
 
Iofs alltid kul med moddning på en välkänd klassiker, men just denna kombo ställer jag mig lite tveksam till, men vore intressant att se ytterligare photoshoppad bild.
 

DrDre

Patek
Det borde fäl funka fint. Färgmatchningen blir väl något i stil med den nya Rolex GMT Master. Och på den blev det ju snyggt.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Blev svårt det här... Håller med Jokkmokkswe. Där har du en bra modifikation. Tycker också att blå ring och blå tavla är att föredra före svart ring och blå tavla...

Kämpa på!

A
 
Topp