• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Modda Seiko till FFF

Norra

Panerai
Tjena!

Tänkte inom en snar framtid att beställa en Seiko SNZH55K1 för skojs skull (är inte alla klockor egentligen för nöje?) och modda den till en FFF. Tänkte då fråga de som gjort det här på KS vart jag vänder mig iom att jag knappt kan öppna bakboetten själv, nån på forumet kanske? Och vart vänder jag mig för att beställa urtavla/visare och ev. datumring?

klockan ifråga; http://www.watchhubs.net/seiko-5-auto-watches/46-seiko-sports-mens-5-snzh55k1-snzh55.html

stulen bild på en moddad och klar;

337980fff.jpg


Tack o hej
 

Norra

Panerai

Norra

Panerai
Det är de nog, du fixar det om du bara tar det varsamt!

Tycker för övrigt att de borde heta FilthyFive Fathoms. :p

Vi får se hur jag lyckas. Kan hålla med dig om att det skulle vara mer rätt med FilthyFiveFathoms, skulle jag hitta en sån tavla hade jag köpt den direkt! :D:cigar:

Edit: men det är en kul grej, hellre modda en Seiko än att köpa en Steinhart/Invicata..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Allt står i guiden jag gjort i hemslöjdsdelen.
Just den tavlan på bilden är dock helt slutsåld.
 

d@ke

Cartier
Jag skulle välja Dagaz. Såg att de har en FFF noterad som coming soon. Jake brukar vara snabb på att svara på mejl om man har nåt särskilt spörsmål.
Om detta är ditt första projekt så var beredd på att det är otäckt vanebildande och leder förmodligen till allt tyngre mod ;)
 
Topp