• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Moddade min rolex 116610

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Tänkte jag skriver här ist för på diskussion för det som skett är ju faktiskt en modd.

För ett tag sedan råkade jag tjonga i min klocka i något hemma. Chippade av en bit av safirglaset och skadade kronan. När jag lämnade in klockan för rep så öppnades ju en möjlighet upp. Där och då i butiken bestämde jag mig för att testa en sak. Ist för ett nytt 116610 glas beställdes ett 114060 glas, dvs utan datumbubbla.

Fick tillbaka klockan idag, tycker det blev bra. Gillade den innan oxå men nu blev det mer balans tycker jag.

Sorry för kassa mobilbilder.
image.jpeg
image.jpeg
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Coolt!
Hade jag chansen, så skulle jag nog också ha gjort det :)

Undrar hur andrahandsvärdet blir... hm.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Kul att testa nytt. I worst case när sonen vill ta över den så kan du alltid byta glaset till ett med bubbla för jag gissar det är ett par år kvar tills han ska ta över den? :)
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Tänkte jag skriver här ist för på diskussion för det som skett är ju faktiskt en modd.

För ett tag sedan råkade jag tjonga i min klocka i något hemma. Chippade av en bit av safirglaset och skadade kronan. När jag lämnade in klockan för rep så öppnades ju en möjlighet upp. Där och då i butiken bestämde jag mig för att testa en sak. Ist för ett nytt 116610 glas beställdes ett 114060 glas, dvs utan datumbubbla.

Fick tillbaka klockan idag, tycker det blev bra. Gillade den innan oxå men nu blev det mer balans tycker jag.

Sorry för kassa mobilbilder.
image.jpeg
image.jpeg

Riktigt bra faktiskt, kul ide.
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Snyggt!
Det är just balansen i designen, eller obalansen rättare sagt, jag inte kommer överens med på 116610.
Det känns som om det händer för mycket på en begränsad del av klockan, 12-3
Du hae skalan på bezeln, bubblan och kronan med kronsskydd som gör att den känns "tung" i designen där.

Mvh
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Riktigt snyggt! Men visst går det att få bort bubblan utan att byta glas om man vill det? Om jag någon gång köper mig en Rolex med bubbla så ska den bort.
 
Topp