• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Modell?

Boss3000

Breitling
Hej,

Helt ny på forumet och totalt obevandrad inom klockornas värld. Jag har precis fått upp intresset för klockor och har tittat på denna klocka. Det jag vet är att det är en Omega Speedmaster men inte så mycket mer egentligen. Säljare har lovat mig ett äkthetsintyg då han idag inte har det innan köp sker. Detta skall utföras på Kaplans.

Det jag nu undrar är om någon utav er där ute kan ge mig fullständigt namn på denna modell?

blir väldigt tacksam för svar!

IMG_7080.jpg
 

Boss3000

Breitling
Helt ok. Har du kollat på chrono24 vad de säljs för? Kanske 12-14tkr?

Edit: välkommen förresten!



Tack för det, finns så mycket att lära och läsa! blir nog många långa nätter :)

Så om jag lyckas få den för 9k så torde det vara en fair deal?

Edit: hittade två st på Chrono24. En för 10k och en för 16k
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Tack för svar!

Jag har letat men inte hittat :)

Nu till nästa fråga. vad tycker ni om klockan samt vad skulle ni ge för den? Jag har varit och kollat på den och den är i väldigt bra skick.

Skulle rekommendera dig att ta en titt på den klassiska månklockan innan du bestämmer dig.
Och förutsatt att du inte känner säljaren väl så be han skaffa ett äkthetsintyg innan köp och gör samtidigt ett gångtest för att se om klockan behöver service. En service på en kronograf ligger normalt runt 4-5000 kr.

och sist men inte minst, välkommen till Klocksnack!
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Det verkar vara en mindre populär modell då många oftast väljer månklockan. Jag hade möjlighet att köpa en ny hos AD för strax över 15' då de hade utförsäljning. Den fanns kvar ett ganska bra tag kan jag säga.

Med det sagt så gynnar det ju bara folk som tycker om den då priset är bra. Ska man behålla klockan länge så är det ju kalas. Blir den kortvarig så kan det ev. vara svårt att få sålt den. Detta är rena spekulationer :)
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Gillar du den ska naturligtvis gå vidare men det är som sagts tidigare inte den hetaste Omega modellen. Själv hade jag sparat pengarna o siktat in mig på en icke-automatisk Speedmaster!
 
Topp