• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Monstruös öppning

Hej
Då har jag äntligen slagit till på en Seiko Orange monster. Jag har alltid gillat orange och när jag sökte på oranga urtavlor dök naturligtvis monstret upp.
Jag tyckte den var obeskrivligt ful och avfärdade den omedelbart, detta var ca 2 år sedan. Sedan dess har den dock lurat i bakhuvudet och jag kom på mig själv med att gång på gång bildgoogla missfostret och långsamt började ett konstigt sug infinna sig. Jag var dock tveksam in i det sista men när den nu är i min ägo är alla tvivel bortblåsta, jag älskar den!

Den är fortfarande ful men ändå stenhård på ett konstigt sätt. Det jag gillar mest är den robusta känslan och orginaliteten i alla detaljer, den liknar inte en submariner.

Seiko SRP 309K1

Wr: 200 m
Diameter: 42 mm
Urverk: 4R36 (hack and wind)

Röd box... nytt för Seiko?
image.jpg


image.jpg


image.jpg


Legendarisk lume
image.jpg


Wristshot
image.jpg
 

Glidarn

Omega
Den nya monster är helt klart en förbättring från den förra. Hack and winding är så klart välkommet men jag tycker att finishen är bättre! Att de tagit bort siffer markeringarna vid index är ett stort plus och de tandformade indexmarkeringarna ger verkligen intryck av ett monster gap :)
Bra val av klocka, tror du kommer bli hemskt nöjd! Min säger hej!
image.jpg
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Jag förstår dig fullt ut, tyckte också att den var förskräcklig till en början men den har börjat smälta lite för mig med:D

Grattis!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
image.jpg


Grattis, skulle aldrig rekommendera någon någon annan "dängbeater". Tyckte den var absurt ful på bild, men i verkligheten är den så fulsnygg!

Enda minuset på min gammel är 20 mm band på en såpass rejäl klump. Är det samma på de nyare?
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
GRATTIS, bra val.

Hade den gamla tidigare, men gillade inte att den inte går att dra eller att den saknade hack.
Den nya är mycket bättre på det viset. Dessutom är de nya indexmarkeringarna snyggare och passar klockan bättre.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Grattis! Det är nått fulsnyggt med dessa monster. Jag har också känt samma dragning som du beskriver men inte kommit till skott än. Skulle den varit 40mm hade jag nog testat en redan.
 
image.jpg


Grattis, skulle aldrig rekommendera någon någon annan "dängbeater". Tyckte den var absurt ful på bild, men i verkligheten är den så fulsnygg!

Enda minuset på min gammel är 20 mm band på en såpass rejäl klump. Är det samma på de nyare?

Den är fortfarande 20 mm. Dock blir ju både orginallänken och gummit bredare efter lugsen så jag tycker det funkar ändå.
 
Topp