- Pris
- 19 500 SEK
- Returpolicy
- Vid överenskommelse
- Bilder Skickat
- Ja
Limited edition fullset Montblanc Heritage 1858 Chronograph från 2019 i brons.
Genomgående fina detaljer med smakliga högpolerade toner på bandhorn och kring glasringen. Hade ett nypris om cirka 60 TSEK i sina dagar. Det som är lite kul i sammanhanget är att detta är exemplar 1 av 1858.
Mycket (brons)klocka för pengen både i utförande och i form av Montblancs kvalitetskontroll ”Laboratory Test 500 Hours” för Accuracy, Winding performance, Function etc. Nyligen trycktestad till 10 bar, testkvitto följer med.
Endast mindre spår av användning med någon/fåtal ytliga hairlines som sannolikt försvinner i takt med utvecklingen av patineringen.
Montblanc Heritage 1858 Chronograph - Limiterad upplaga 1 av 1858 st.
Modell: 119908
Storlek: 42 mm
Bandbredd: 22 mm
Baksida: Solid i titan
Mer info hos auktoriserad återförsäljare Fredmans
Delbyten/Uppbyten är intressant med förkärlek för Seiko/Grand Seiko, try me helt enkelt
Frågor eller funderingar välkomnas och är inte ett problem. Även fler bilder kan ordnas vid intresse
Inspiration av modellserien:
Inspiration och översikt av icke limiterad version:
GG-tråd finnes här.
F2F är möjlig i nordvästra Skåne, alternativt kan jag skicka med valfri frakt mot betalning. Swish is king!
Sist men inte minst passar jag återigen på att tacka KS för annonsplatsen
Genomgående fina detaljer med smakliga högpolerade toner på bandhorn och kring glasringen. Hade ett nypris om cirka 60 TSEK i sina dagar. Det som är lite kul i sammanhanget är att detta är exemplar 1 av 1858.
Mycket (brons)klocka för pengen både i utförande och i form av Montblancs kvalitetskontroll ”Laboratory Test 500 Hours” för Accuracy, Winding performance, Function etc. Nyligen trycktestad till 10 bar, testkvitto följer med.
Endast mindre spår av användning med någon/fåtal ytliga hairlines som sannolikt försvinner i takt med utvecklingen av patineringen.
Montblanc Heritage 1858 Chronograph - Limiterad upplaga 1 av 1858 st.
Modell: 119908
Storlek: 42 mm
Bandbredd: 22 mm
Baksida: Solid i titan
Mer info hos auktoriserad återförsäljare Fredmans
Delbyten/Uppbyten är intressant med förkärlek för Seiko/Grand Seiko, try me helt enkelt
- Sjöö Sandström Landsort brons eller kanske annual edition 2024 om någon ligger inne med en sådan
- Tudor Black Bay Bronze, BB58 925 eller Fastrider Black Shield
- Grand Seiko Hi-beat, Snowflake, Spring drive gmt m.fl.
- Kanske Oris Carl Brashear
- Seiko 7549
- IWC Top gun / Portugieser
Frågor eller funderingar välkomnas och är inte ett problem. Även fler bilder kan ordnas vid intresse
Inspiration av modellserien:
Inspiration och översikt av icke limiterad version:
GG-tråd finnes här.
F2F är möjlig i nordvästra Skåne, alternativt kan jag skicka med valfri frakt mot betalning. Swish is king!
Sist men inte minst passar jag återigen på att tacka KS för annonsplatsen
Bilagor
Senast ändrad: